ایونیس آتیوجید، موسس حزب ملی و نخستین نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری در نیجریه، گفت که ممکن است که همجنسگرایی غیر اخلاقی باشد، اما هیچ کس نباید به خاطر آن زندانی شود.

او با شرکت در گفتگوی زنده یوتیوب با نام “روی نیمکت”، همان پلت فرمی که دیگر نامزد ریاست جمهوری، دانالد دوک، با استفاده از آن گفت که دگرباشان جنسی را مجازات نخواهد کرد، دیدگاه هایش را مطرح کرد. اگرچه دانالد دوک فقط چند روز بعد با رد نظراتش در این برنامه زده، و تأکید کرد که “همجنسگرایی در نیجریه جرم است و باید جرم باقی بماند.”

همجنسگرایی در کشور نیجریه غیر قانونی است و متهمان به داشتن رابطه جنسی همجنسخواهانه میتوانند با مجازات ۱۴ سال زندان روبرو شوند. این مجازات در ۱۲ ایالت شمالی طبق قانون شریعت، سنگسار است.

ماه گذشته پلیس در حمله به یک هتل در لاگوس و  فقط چند هفته پس از آنکه شش مرد در ایالت جنوب شرقی ایبیا به ظن همجنسگرایی دستگیر شدند، ۵۷ مرد را به همین دلیل دستگیر کرد.

در پاسخ به پرسش در مورد همجنسگرایی،  آتیوجید که آرم حزبش دارای یک رنگین کمانی بزرگ و این پیام است: “نیجریه برای همه،” به میزبانان برنامه فالز و لیلا جانسون سالامی گفت: “اعضای حزب من از من متنفر خواهند شد. چرا این پرسش را مطرح کردید؟”

اما او در دیدگاه هایش روشن بود و به میزبانان می گفت: “همجنسگرایی ممکن است که غیر اخلاقی و در فرهنگ ما غیر قابل قبول باشد، ممکن است که بدترین کاری باشد که فرزندان ما میتوانند انجام دهند، اما جرم نیست. “

 آتیوجید ۴۰ ساله که خود را در سیاست تازه وارد میداند گفت که اگر هر یک از پنج فرزندش برایش به عنوان یک همجنسگرا آشکارسازی کند، گریه می کنند چرا که “تصمیم به حرکت در خلاف جهت طبیعت، عادی نیست.

 آتیوجید گفت: “اما همجنسگرایی جرم نیست! چرا کسی باید به خاطر تصمیم به گرایش به مردان به جای زنان به زندان برود؟ تا زمانی که شما این کار را دور از چشمان من انجام دهید، جرم نخواهد بود.”

او اینکه باورهایش همجنسگراستیزانه است را رد و تاکید کرد: “من تعداد زیادی دوست دوجنسگرا و همجنسگرا دارم که به آنها احترام میگذارم و آنها را دوست دارم.”

او در حالی که مستقیم به دوربین نگاه میکرد، افزود: ” درسته من دگرباشان جنسی را دوست دارم. من به شما احترام می گذارم. نمیتونم مثل شما باشم یا شما را درک کنم اما آن را قبول میکنم و به آن احترام می گذارم. آنها انتخاب کرده اند، و ما باید به انتخاب آنها احترام بگذاریم. اوه خدایا، من برای این اظهارات دشمنان زیادی خواهم داشت!”

 آتیوجید بعد از این مصاحبه زنده در توییتر گفت:” پس از عقب نشینی دوک از مواضعش، شرمسار شدم. احترام کمی که برایش قائل بودم از بین رفت. ما باید یاد بگیریم که نظراتمان را به روشنی بیان کنیم و صرف نظر از اینکه انتقادها پای آنها بایستیم. چطور میخواهیم به رای دهنگان اطمینان دهیم که پای وعده های انتخاباتی مان خواهیم ایستاد؟”

این وکیل چند زبانه که در آلمان، نیجریه و انگلیس به دانشگاه رفته است، ادامه داد: “همجنسگرایی ممکن است غیر اخلاقی باشد، اما جرم نیست! هیچکس از رابطه جنسی همجنسخواهانه دو نفر با رضایت کامل  آسیب نمی بیند. ما می توانیم نمایشهای عمومی آنرا را جرم بدانیم، اما قطعا افراد بالغ که بارضایت و در حریم خصوصی خانه ها، دفاتر، هتل ها و غیره به رابطه جنسی همجنسخواهانه دست میزندد، مجازات نمی شوند همجنسگرایان انسان هستند! هر انسان دارای حق اساسی حفاظت از حریم خصوصی آنهاست. بیایید قانون اساسی جمهوری فدرال نیجریه را بخوانیم. ما همگی تحت قوانین برابریم! و قوانینی که در تضاد با قانون اساسی هستند، بی اعتبارند. “

کاندید اظهار داشت: “مجازات زندان برای همجنسگرایی است – به این معنی که یک نفر به دلیل همجنسگرایی، دوجنسگرایی، یا تراجنسی بودن و غیره، قانون اساسی ما را نقض می کند.”

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/04/homosexuality-is-not-a-crime-says-nigerian-presidential-candidate/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com