شانزده کشور برای فشار بر روسیه برای متوقف کردن آزار و اذیت شدید همجنسگرایان در چچن یک ائتلاف تشکیل داده اند. به روسیه برای پاسخگویی به پرسش های این ائتلاف، ۱۰ روز فرصت داده شده است.

تطهیر همجنسگرایان چچن در پایان سال ۲۰۱۶ آغاز شد. در این زمان، اخبار بی وقفه در مورد آدم ربایی، شکنجه و اعدام مردانی که کمان میرفت همجنسگرا باشند، منتشر شد.

اما اکنون ۱۶ کشور سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) – بزرگترین سازمان امنیتی بین المللی میان دولتی – از مکانیسم وین برای رسیدگی به این اخبار استفاده کرده اند. مکانیسم وین (ابعاد انسانی) به کشورهای OSCE اجازه می دهد که دیگر کشورهای OSCE را درباره مسائل انسانی در این کشورها مورد پرسش قرار دهند.

پاسخ “ناکافی” روسیه:
دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایرلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، سوئد، انگلستان، ایالات متحده و کانادا همه در استفاده از این مکانیسم در برابر روسیه شرکت کرده اند.

در بیانیه ای به روسیه آمده است که: “کشورهای ما همچنان عمیقا نگران نقض حقوق بشر و سوء استفاده در چچن هستند. عدم تمایل یا ناتوانی روسیه در برخورد با این نقض جدی حقوق بشر، در ایجاد امنیت خاطر برای مقامات چچن در انجام چنین تخلفاتی کمک کرده است.”

این بیانیه پاسخ روسیه به پرسش های قبلی در مورد چچن را “نامناسب” تلقی کرد، و آنرا دلیل استفاده از مکانیسم وین اعلام کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: “طی ۲۰ ماه گذشته، روسیه پاسخ جدی ارائه نداده است. هیئت روسی، گزارش های معتبری که از سازمان های بین المللی، روزنامه نگاران و جامعه مدنی دریافت شده است را رد کرده است، و به نمایندگان نگران در سازمان امنیت و همکاری اروپا می گوید “حقایق را پیدا کنید.” و ما را متهم به انتشار خبر جعلی از اینترنت می کند. “

در نتیجه این ۱۶ کشور می خواهند روسیه ظرف ۱۰ روز پاسخ خود به یک لیست سوالات را ارائه دهد.

سوالات OSCE از روسیه:
۱. چه مراحلی توسط مقامات فدرال روسیه برای اطمینان از پیروی مقامات چچن به تعهدات روسیه به سازمان امنیت و همکاری  انجام شده است؟

۲. مقامات فدرال روسیه چگونه تخلفات و سوء استفاده های گزارش شده علیه دگرباشان جنسی و یا کسانی که به آنها گمان همجنسگرایی میرفته است، مورد بررسی قرار داده و چگونه آنها به این نتیجه رسیدند (همانطور که توسط مقامات روسیه تکرار شده است)، که چنین نقض یا سوء استفاده هایی رخ نداده است و در چچن دگرباشان جنسی وجود خارجی ندارند؟

۳. چه مراحلی توسط مقامات فدرال برای اطمینان از توانایی جامعه مدنی و فعالان رسانه ای برای مستند سازی آزادانه و گزارش بدون مشاجره در مورد مسائل حقوق بشر در چچن، به ویژه سازمان حقوق بشر Memorial، صورت گرفته است؟

۴. مقامات فدرال روسیه چگونه سرنوشت هر یک از ۲۷ نفری را که در ماه ژانویه ۲۰۱۷ به شکل غیرقانونی توسط مقامات چچن در گروزنی اعدام شدند را بررسی کرده اند؟

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

Finally, world’s major countries pushing Russia to action on Chechnya’s gay purge

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com