استفاده از یک برنامه گوشی هوشمند جدید در فیلیپین برای وصل کردن دگرباشان جنسی و دیگران با ارائه کاندوم مجانی در “فضاهای امن” در حال گسترش است.

برنامه نویسان این برنامه، گروه حمایتی LoveYourself، امیدوار است که با این برنامه بتواند با نرخ بالای جدید ویروس اچ آی وی در کشور مقابله کند.

وین پگتاخان، موسس و مدیر اجرایی LoveYourself، گفت که ایده برنامه Safe Spaces پس از آنکه جامعه ی دگرباشان جنسی و گروه بهداشت و درمان کشور دسترسی نامطلوب به کاندوم ها را گزارش کردند، ایجاد شد.

او گفت که توسعه دهندگان داوطلب این برنامه با الهام از Pokemon Go که در پایتخت فیلیپین، مانیل، بسیار محبوب است، آنرا طراحی کرده اند.

فیلیپین دارای بالاترین میزان عفونت های جدید HIV در جهان است. مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند (MSM) و زنان تراجنسی (TGW) به خصوص در معرض خطر هستند.اغلب، ننگ و تبعیض در برابر MSM و TGW از دسترسی به حفاظت آنها جلوگیری می کند.

برنامه Safe Spaces به کاربران امکان دسترسی به مکان های مثبت جنسی برای گرفتن کاندوم های مجانی بدون قضاوت را فراهم می کند. این مکان ها، با آرم احتیاط به در این برنامه علامت گذاری شده اند.

پگتاخان گفت: “در ماه اول انتشار این برنامه، ۱۰۰۰ بار دانلود شد. در حال حاضر این آمار به تقریبا ۱۰،۰۰۰ بار دانلود رسیده است.  ۷۲ موسسه برای توزیع ۱۰۰۰ کاندوم در کمتر از یک هفته با ما همکاری کرده اند.”

مقابله با اضطرار ملی در فیلیپین:
موارد جدید HIV در فیلیپین در سال ۲۰۱۷ به ۱۱،۱۰۳ رسید. این آمار با رشد شگفت انگیز ۳۰۰۰ درصدی طرز نسبت به ده سال پیش روبروست.

متخصصان بهداشتی، میزان بالای ابتلا به این ویروس، به ویژه در بین مردان و تراجنسی های ۱۵ تا ۲۴ ساله، به عنوان «اضطراری ملی» توصیف کرده اند. به گفته کارشناسان، عدم استفاده از کاندوم در فیلیپین دلیل اصلی افزایش چشمگیر عفونت های اچ آی وی است.

این کشور غالب کاتولیک از لحاظ اجتماعی محافظه کار است که از دسترسی به کاندوم جلوگیری می کند. علاوه بر این، قوانین مراکز بهداشتی را از ارائه مراقبت به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می کند. قوانین همچنین آزمایش HIV را برای افراد زیر ۱۸ سال بدون رضایت والدین ممنوع کرده است.

در اواخر ماه جاری کارلوس کونده از دیده بان حقوق بشر  به Lancet HIV گفت که دولت فیلیپین از استفاده از کاندوم و ارائه آموزش جنسی مناسب حمایت نمیکند.

او گفت: “کاندوم معتبر ترین و آسان ترین راه برای جلوگیری از گسترش اچ آی وی است.متأسفانه، دولت سرش را در شن و ماسه فرو کرده و یا صرفا تسلیم محافظه کاران شده است.”

بیش از فضاهای امن:
LoveYourself در حال فرآیند اضافه کردن مخازن کاندوم بیشتر در سراسر شهر مانیل است. هدف این پروژه، فراهم کردن ۱۵۰ فضای امن تا پایان سال در سراسر کشور است.

فراهم کردن دستگاه های تهیه کاندوم، آغاز فعالیتی است که LoveYourself می خواهد برای تبدیل شدن این برنامه به مکان مناسب برای ارتقاء سلامت جنسی به جامعه ارائه دهد.

پگتاخان امیدوار است که در آینده این پروژه بتواند ویدیوهای آگاهی، خاطرات جنسی، تبلیغات کاندوم، PrEP و سایر اقدامات پیشگیرانه از بیماری ایدز و بیماری های قابل انتقال از راه برقراری رابطه جنسی را ارائه دهد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

Inspired by Pokemon Go, Philippines app helps LGBTI access condoms

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com