پس از اعلام شتابزده رئیس قوه قضائیه مبنی بر صدور کیفرخواست در کمتر از یک ماه برای اکثر بازداشت شدگان اخیر و صدور حکم برای ۳۱۵ نفر از بازداشت شدگان و اعلام “اتهام” محاربه برای چهار نفر از آنان از طرف دادستان تهران، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی با اقدام سریع و نشان دادن اهمیت این موضوع ، تلاش کرد حفظ جان بازداشت شدگان را بعنوان یکی ازکلیدی ترین اقدامات اعتراضی ایندوره برجسته کند.
بدنبال این سیاست واحد کانادا در شهر اتاوا تحصنی را با دو خواست آزادی زندانیان سیاسی و اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون زنان سازمان ملل از تاریخ ۲۸ اکتبر شروع کرد. بلافاصله دو نامه رسمی خطاب به دولت کانادا با خواستهای ذکر شده، از طرف کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی نوشته شد که توسط سهیلا دالوند از هیئت مدیره کمیته به اعضای پارلمان فرستاده شد.
این تحصن با حمایت جمعی از اکتیویستها و فعالین حقوق زنان تا چهار روز ادامه پیدا کرد. طی این چهار روز شهروندان و بعضا توریستهای زیادی با مراجعه به محل برگزاری تحصن ، ضمن ابراز نگرانی از شرایط بازداشت شدگان، از این تحصن حمایت کردند.
قابل ذکر است روز آخر این تحصن مصادف با بازداشت توماج صالحی بود که به نام توماج نامگذاری شد.
همچنین روز آخر تحصن با خبر رای پارلمان کانادا به طرح خانم ملیسا لنتسمن جهت اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون زنان سازمان ملل به پایان رسید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، از آپریل ۲۰۲۱ تا کنون در اعتراض به عضویت جمهوری اسلامی در کمیسیون زنان سازمان ملل بدلیل چهل و دو سال نقض سیستماتیک حقوق زنان و آپارتاید جنسیتی، اقدامات ویژه ای از جمله نوشتن نامه رسمی اعتراضی به نمایندگان ۴۷ کشور عضو سازمان ملل را در دستور کار خود گذاشت. لینک نامه در زیر موجود است.

ما این اقدام دولت کانادا را به فال نیک گرفته و به تمام کسانیکه طی این مدت در راستای اخراج رژیم از کمیسیون مذبور سازمان ملل تلاش کرده اند و تمام زنان و مردم ایران تبریک میگوئیم.

فشار به دولتهای دیگر برای تصویب این خواسته، قدم بعدی ما خواهد بود.
ما همچنان جهت فشار آوردن به دولت کانادا برای مطالبه آزادی بازداشت شدگان اخیر و زندانیان سیاسی تمام تلاش و نیرویمان را بکار خواهیم گرفت.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۰ آبان ۱۴۰۱/ ۱ نوامبر ۲۰۲۲

wp.me/p9yWrK-1ir ⁩

‏Shiva Mahboubi’s letter in protest of the election of the Islamic Republic in the UN Commission on Women
‏نامه شیوا محبوبی در اعتراض به انتخاب جمهوری اسلامی بعنوان عضو کمیسیون حقوق
‏زنان سازمان ملل

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)