یک دادخواست با بیش از ۲۵۰۰۰ امضاء که در آن امضاء کنندگان خواستار عذرخواهی  نماینده مجلس برای عقیم خواندن دگرباشان جنسی به حزب لیبرال دموکرات حاکم ژاپن (LDP) داده شده است.

عضو کمیته قانونگذاران حزب لیبرال دموکرات، میو سوگیتا، به خاطر نظرات دگرباش ستیزی  که وی در ماه ژوئیه در مقاله ایی اظهار کرد، موجب اعتراض عمومی شده است.

او در این مقاله ادعا کرد که دگرباشان جنسی به دلیل اینکه نمی توانند بچه دار شوند، عقیم بوده و نباید حمایت های رفاهی دولت برای خانواده را دریافت کند.

پس از انتشار این مقاله و هنگامی که از او در یک مصاحبه تلویزیونی خواسته شد که در مورد نظراتش توضیح بیشتری بدهد، سوگیتا اظهاراتش همجنسگراستیزش را تشدید کرد. او همچنین گفت که پیشگیری از خودکشی دگرباشان جنسی از اولویت پایینی برخوردار است.

نظرات او موجب واکنش سریع گروه های دگرباشان جنسی و مبارزان حقوق سالمندان و توانخواهان شد.

به گزارش کمیته روابط خارجی، ۲۶،۶۵۰ نفر از اعضای این حزب خواستار اقدام علیه این مساله شدند.

واکنش عمومی:
خشم از نظرات سوگیتا از ماه ژوئیه به طور فزاینده افزایش یافته است. در ماه اوت، هزاران نفر از مردم به خیابان ها آمدند تا اعتراضات خود را نسبت به نظرات سوگیتا در خارج از دفتر مرکزی حزب لیبرال دموکرات در توکیو ابراز کنند.

LDP در ابتدا ئ علی رغم تحت فشار رو به رشد عمومی، در پاسخ به این انتقادات کند عمل کرد.

در نهایت حزب اعلام کرد که نظرات سوگیتا نشان دهنده عدم آگاهی او از مسائل دگرباشان جنسی و در نظر نگرفتن احساسات مردم بوده است. “

زمانی که به خاطر نقطه نظرهایش در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی در ژاپن سخن می گوییم، نظرات سوگیتا هیچ تعجبی ندارد.

او در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۵ گفت که او روابط همجنسگرانه را با زنای با محارم و نزدیکان  و وحشیگری مقایسه می کند.

او گفت: “اگر ما گرایش های گوناگون جنسی را به رسمیت بشناسیم، این امر به تدریج موجب درخواست رسمیت بخشیدن به  ازدواج بین خواهر و برادر، ازدواج بین والدین و فرزندان و یا حتی ازدواج با حیوانات خانگی و یا ماشین آلات شود.”

سوگیتا تنها قانونگذار ژاپنی نیست که دیدگاه هایش را در مورد حقوق دگرباشان جنسی به صراحت بیان کرده و خبرساز شده است.

در ماه جولای، تام تانیگاوا، یکی از اعضای حزب LDP، پس از گفتن اینکه ازدواج همجنسگرایان “مانند یک سرگرمی” است، بحث برانگیز شد.

تانیگاوا در یک مصاحبه تلوزیونی گفت: “این به این معنی نیست که من تنوع را تایید نمی کنم و علاقه زنان به زنان و مردان به مردان مساله ایی نیست. اما قانونی بودن ازدواج همجنسگرایان لازم نیست. ازدواج همجنسگرایان مثل سرگرمی است.”

ژاپن به طور کلی در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی، به خصوص در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی، در حال پیشرفت است. با این حال، جامعه دگرباشان جنسی ژاپن از حقوق کاملا برابر برخوردار نیست.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

Petition submitted to Japan’s ruling party over MP’s anti-LGBTI comments

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com