یکی از طولانی ترین سریال های آفریقای جنوبی، نخستین بوسه بین لزبین ها را برجسته کرده است.

۷de Laan، سریالی که بیش از ۴،۰۰۰ قسمت تشکیل شده و از سال ۲۰۰۰ در حال پخش است، آماندا را – که در حال حاضر در زندان است – در حال بوسیدن یاسمین که در مورد از دست دادن نوزادش با او درد و دل کرده است، را به تصویر کشیده است.

این سریال در سال گذشته، زمانی که بینندگان بوسه همجنسگرایانه را برای اولین بار و پیش از بین بردن مانع دیگری توسط این سریال با معرفی شخصیتی تراجنسی، سر خط خبرها را از آن خود کرد.

در آخرین قدم این سریال به سمت برابری، ۷de Laan – که عمدتآ در کشورهای آفریقایی و با زیرنویس انگلیسی پخش می شود، دیدار یاسمین و آماندا در زندان را به تصویر کشید. 

آماندا به او گفت که نوزادش فوت کرده است، اما او فرزندش را برای یادآوری «زیباترین زن و اسم زیر خورشید»، یاسمین نامگذاری کرده است. پس از این دیالوگ، دو زن یک دیگر را در آغوش گرفته و بوسیدند، سکانسی که این قسمت از سریال با آن به پایان می رسد.

زمانی که قسمت بعدی بعد از یک روز پخش شد، آنها هنوز در حال بوسیدن یکدیگر بودند.

آنها زمانی که نگهبان سر و صدا میکند، دست از بوسیدن یکدیگر میکشند. در آن لحظه آماندا به یاسمین می گوید: “بهتر است که بیشتر ریسک نکنیم.”

پس از این سکانس، این زوج در مورد جاستین نامزد سابق آماندا بحث می کند، و در مورد اتفاقاتی که پس از اینکه آماندا از کما بیدار شد، صحبت میکنند.

همجنسگرایی و ازدواج همجنسگرایان در آفریقای جنوبی قانونی است، اما بسیاری در کشور هنوز تبعیض را تجربه می کنند.

در پاسخ به این بوسه، اسکار بوگارت، کشیش غرب کیپ تاون – که قبلا یک بار برای استفاده از واژه های نفرت انگیز علیه دگرباشان جنسی گناهکار شناخته شده است، در فیس بوک نوشت: “این میزان بیماری SABC و تولیدکنندگان را نشان میدهد. من در مورد این نوع سریال ها، که در حال تلاش برای شستشوی مغزی خانواده ها برای جا انداختن همجنسگرایی هستند،قبلا هشدار داده ام.”

در اوایل ماه جاری، دو دختر در دوربان به خاطر بوسیدن یکدیگر از مدرسه اخراج شدند. این دو دختر، پس از اینکه مسئولان مدرسه آنها را در حین بوسه ایی بیست دقیقه ایی، شکار کردند، از دانشکده ایناندا، که یک مدرسه خصوصی  شبانه روزی مسیحی برای دختران است، اخراج شدند.

در ماه ژوئن، دادگاه عدالت آفریقای جنوبی در دادگاهی که برای محاکمه یک کشیش برای استفاده از واژه های تنفرآمیز علیه دگرباشان جنسی تشکیل شده بود، بر اینکه مذهب نمتواند هوموفوبیا را توجیه کند، تاکید و کشیش را گناهکار شناخت.

دگرباشان جنسی در آفریقا جنوبی تلاش می کنند تا با حملات وحشتناک متعدد به جامعه، از جمله شکنجه، تجاوز، قتل و سوزاندن زوج لزبین جوی و انیشا ون نیکرک، مقابله کنند.

ماه گذشته، یک زن همجنسگرای آفریقای جنوبی گفت که در۱۵ سالگی در تلاشی برای دگرجنسخواه شدن، توسط پدرش مورد تجاوز قرار گرفته است. این زن که با نام موبیزانا شناخته می شود، میگوید که در همان روز توسط عمو و دوستش هم مورد تجاوز قرار گرفته است.

در فوریه، یک کلیسای آفریقای جنوبی به ضرب و شتم مردان همجنسگرا متهم و مجبور به پرداخت خسارت برای آشکارسازی هویت جنسی آنها شد.

در همان ماه، ادعا شده که یک زوج همجنسگرا مورد آزار قرار گرفته و پلیس در یک ویدیو جنجالی در مکانی وحشتناک محبور به در آوردن لباس هایشان کرده است.

در آوریل ۲۰۱۷، دوست دوست دوران کودکی Nthabiseng Mokanyane، نونکی اسموز، به دلیل همجنسگرایی مورد تجاوز و قتل قرار گرفت. این مساله موجب آغاز فعالیت های Mokanyane بیست و پنج ساله برای برابری حقوق دگرباشان جنسی شد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/08/31/lesbian-kiss-south-africa-soap-7de-laan-first-time/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com