یک فعال یک سازمان غیردولتی به PinkNews گفته است که پلیس قرقیزستان با استفاده از نام های مستعار و دروغین در برنامه های آشنایی دگرباشان جنسی در تلاش برای در تله انداختن مردان همجنسگرا و دوجنسگرا است.

نازیک، مدافع حقوق دگرباشان جنسی در قرقیزستان، به دلیل همجنسگرایی با یک بطری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

او به PinkNews گفت: “من از ده ها مورد خشونت مبنی بر تنفر، مشابه آنچه برای من اتفاق افتاد، باخبر هستم. من شخصا مجبور شدم با پلیس خشن و همجنسگراستیز در بیفتم. من و دوست همجنسگرایم توسط یک گروه از مردان در پارک مورد حمله قرار گرفتیم. آنها ما را زدند و با یک بطری به من حمله کردند. دلیل حمله آنها همجنسگرایی من و دوستم و ظاهر ما که به دیگر مردم در قرقیزستان شباهت ندارد، بود. هنگامی که ما با پلیس برای درخواست محافظت تماس گرفتیم، آنها بسیار غیر حرفه ای رفتار کرده و دیدگاه های همجنسگراستیزانه شان را ابراز کردند. آنها از من پرسیدند آیا من ازدواج کرده یا نه و دلیل گرایش جنسی من چیست. و هنگامی که من سعی کردم علیه مجرمان شکایت کنم، آنها نمیخواستند آن را بپذیرند. “

قرقیزستان به شدت تحت تاثیر سیاست های روسیه است و محیط جامعه برای دگرباشان جنسی به طور فزاینده ایی خصمانه  است. دولت قرقیزستان برای تهیه پیش نویس لایحه علیه تبلیغ همجنسگرایی از کپی قوانین روسیه استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری ها، پلیس در برنامه های دوستیابی، مردان همجنسگرا و دوجنسگرا را با هدف تهدید و باجگیری تا مبلغ ۵۰۰۰ تا ۳۰،۰۰۰ سومی که معادل ۷۰ تا ۵۰۰ دلار آمریکا می باشد، هدف قرار می دهد.

نازیک توضیح داد: “آنچه اغلب اتفاق می افتد این است که همکاران پلیس در سایت های دوستیابی با استفاده از نام های مختلف ثبت نام می کنند. آنها با مردان همجنسگرا و دوجنسگرا قرار ملاقات میگذارند و زمانی آنها سر قرار میروند، پلیس گوشی های تلفن همراه آنها را ضبط میکند. آنها شروع به اخاذی از آنها می کنند و می گویند که هویت جنسی آنها را به والدین شان اعلام میکنند. از طریق تهدیدها و تهمت زدن، آنها مبلغ زیادی پول دریافت می کنند. در چنین لحظاتی شما می فهمید که نه پلیس و نه هیچ مقامات ایالتی از شما محافظت نخواهد کرد. شما به ناتوانی خود پی میبرید.”

علیرغم جرم زدایی همجنسگرایی در سال ۱۹۹۸ در قرقیزستان، این کشور در ۵ سال گذشته، شاهد سرکوب جدی دگرباشان جنسی است که نازیک معتقد است که اساسا نتیجه  دین و نفوذ “بزرگ” روسیه است.

او میگوید: “کسانی که در این اوضاع بیشترین آسیب را تجربه می کنند، مردان همجنسگرا و زنان کارگران جنسی هستند. جامعه بر ارزش های سنتی خانواده متکی است و با هر چیزی که خلاف آن، مذهب (چه اسلام و چه مسحیت) باشد مبارزه می کند.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:

https://www.pinknews.co.uk/2018/08/31/exclusive-police-are-blackmailing-gay-and-bisexual-men-in-kyrgyzstan/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com