سریال “ممنوعه” که قسمت اول آن به تازگی در شبکه خانگی منتشر شده است، نگاه واقعگرایانه ایی به جامعه جوانان امروز ایران را ارائه میدهد.
 
قسمت اول این سریال، با به تصویر کشیدن جمع دوستانه ایی متشکل از دخترها و پسرها، شخصیت مردی همجنسگرا (به نام خلیل) که در این جمع دوستانه پذیرفته شده و آنرا را خانواده خود میداند، را در بین دیگر شخصیت های داستان گنجانده است.
 
در سکانسی از قسمت اول این سریال، این جمع دوستانه را مشغول بازی حکم نشان میدهد. حاکم با حکمی جنجال برانگیز (ظاهرا حکم انتخاب دو نفر برای بوسیدن هم در جمع) موجب اعتراض دخترها و غیر اخلاقی شمردن آن میشود تا جایی که یکی از دخترها از پسرها میخواهد که ویلای شان را ترک و به ویلای خودشان بازگردند.
 
آقای امیر حسین آرمان که ظاهرا از این حکم راضی است، میگوید:” پسرها؟ پس خلیل چی؟ خوب شاید این حکم به من و داداش گلم افتاد!”
 
در سکانس دیگری از قسمت اول این سریال، خلیل، بزرگترین ترس خود را از دست دادن این جمع دوستانه که جایگاه خانواده را برایش دارد، دانسته و بزرگترین عامل آزار دهنده در زندگی اش را آدمها میداند.
 
گنجاندن شخصیت های دگرباش جنسی در فیلم و سریال ها توسط سازندگان آنها، حرکتی مسئولانه برای ایجاد فضای اطلاع رسانی، پذیرش و شناخت دگرباشان جنسی است. به نظر میرسد، ننگ و تابوی اجتماعی پیرامون همجنسگرایی در برخی لایه های جامعه ایران، محصول شناخت نادرست از آنها و موانع قانونی در به رسمیت شناختن آنها باشد.
 
با ارائه تصویری واقعگرایانه از دگرباشان جنسی، آنها را در رسیدن به حقوق انسانی شان یاری دهیم.
 
از بازیگران این سریال میتوان از خانم نیکی کریمی، آقایان میلاد کی مرام، مجید مظفری و آتیلا پسیانی نام برد.
 
با هم ببینیم.
 

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com