سیاستمدار دوجنسگرا، کرستین سینما، روز سه شنبه (۲۸ اوت) در انتخابات اصبس حزب دموکرات برای کسب کرسی آریزونا مجلس سنا برنده شد.

او در انتخابات میان دوره ای نوامبر در برابر مارتا مکسیلی، برنده انتخابات اصلی حزب جمهوریخواه، مواجه خواهد شد. آنها برای کرسی نماینده جمهوریخواه، جف فلیک، که پیشتر اعلام کرده است که در رقابت های آتی شرکت نخواهد کرد، رقابت می کنند.

اگر سینما برنده شود، پیروزی او، پیروزی لیست طولانی از اولین هاست.

او اولین سناتور آشکارا دوجنسگرا و همچنین اولین سناتور زن از آریزونا خواهد بود.

مکسیلی، اولین زن خلبان هواپیماهای جنگی بوده است. او موفق به شکست سناتور سابق کالی وارد و جورج آرپایو، کلانتر بخش ماریکوپا شده است.

در سال جاری تعداد قابل توجهی از دگرباشان جنسی برای انتخابات جهت احراز کرسی دولتی، از جمله فرماندار، نماینده و غیره، فعالیت می کنند.

صندلی سنای دیگر آریزونا نیز پس از مرگ جان مک کین در آخر هفته، خالی است. اکنون داگ دوسی (G)، فرماندار آریزونا باید فرد دیگری را برای جایگزینی مک کین تا سال ۲۰۲۰، زمانی که انتخابات برای این کرسی برگزار می شود، انتخاب کند. طبق مقررات در آریزونا جایگزین مک کین باید جمهوریخواه باشد.

فرصتی برای تغییرات مثبت:
معمولا تعداد کمتری از رای دهندگان در انتخابات میان دوره ای و در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری شرکت میکنند. با این حال از زمان پیروزی ترامپ، فضای سیاسی در ایالات متحده قوت گرفته است.

دموکراتهای زیادی با هدف کمک به نمایندگان دموکرات مانند اندرو گیلوم برای پیروزی رای خواهند داد. گیلوم نخستین نامزد انتخاباتی سیاهپوست در فلوریدا است.

در حال حاضر جمهوریخواهان هر دو اتاق کنگره و کاخ سفید را کنترل می کنند. دموکرات ها در حال تلاش برای دست یافتن به یک یا هر دو اتاق در چند ماه آینده هستند.

در حال حاضر، ۵۱ صندلی در مجلس سنا  توسط جمهوری خواهان و ۴۷ صندلی در این مجلس توسط دموکراتها اشغال شده است. نمایندگان مستقل در حال حاضر با اشغال ۲. ۳۳ صندلی، در انتخابات با ۲۴ صندلی از دموکرات ها  و ۹ صندلی جمهوری خواهان مبارزه خواهند کرد.

جمهوری خواهان برای حفظ اکثریت، لازم است که تنها یک (و نه بیشتر) کرسی در مجلس سنا  را (کرسی معاون رئیس جمهور، مایک پنس، تایین کننده خواهد بود.) از دست بدهند.

در خانه، همه ۴۳۵ کرسی در معرض انتخابات و نامزدها هستند. جمهوری خواهان از سال ۲۰۱۱ اکثریت مجلس را داشته اند. دموکرات ها باید برای کسب اکثریت ۲۵ کرسی را از آن خود کنند.

انتخابات میان دوره ای در تاریخ ۶ نوامبر برگزار می شود.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/bisexual-politician-wins-primary-arizona/#gs.y9x5T9k

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com