قاتل اِسرا آتش، ترنس‌زنی که در ترکیه به قتل رسید اعتراف کرد: «نفهمیدم مرد بود یا زن»

⚠️ هشدار: ممکن است برای شما ناراحت‌کننده و یا تداعی‌کننده تجربه خشونت باشد.

هم‌پیمانان جامعه ال‌جی‌بی‌تی در برابر خانه اِسرا با این پیام تجمع کردند:
«ما هم در زمان زنده بودنمان و هم پس از مرگمان خواهان عدالتیم…. ما خواهان آن هستیم که قاتلان دوستانمان به شکل عادلانه مجازات شوند… ما نمی‌پذیریم که حتی یک نفر دیگر از ما کم شود.»

اسرا آتش، #ترنس‌زن و #کارگر_جنسی در صبح روز ۲۵ آگوست در ورودی ساختمان محل زندگی خود در استانبول به فاصله یک دقیقه از کلانتری محل با بریدن گلو توسط مردی به قتل رسید.

مظنون به قتل اعتراف کرد و گفت شماره اسرا را از وب‌سایتی که برای پیدا کردن کارگر جنسی بوده پیدا کرده بوده. او در اعترافاتش گفت: «نفهمیدم مرد بود یا زن. در حین رابطه جنسی فهمیدم مرد بود.»

قاتل همچنین به پلیس گفته که اول اسرا چاقو را برداشته و با تهدید از او پول بیشتر خواسته، بعد او چاقو را از مقتول گرفته، تا دم خانه‌اش دنبالش کرده و جلوی در خانه‌اش گلویش را بریده.

سازمان کائوس در این خصوص گفت که چنین بیاناتی از سوی متهمان در #جرایم_برخاسته_از_نفرت که به هدف بهره‌مند شدن از حق دفاع [در برابر] «تحریک غیرعادلانه» مطرح می‌شود توسط مقتول قابل تایید نیست. این موضوع بی‌عقوبت ماندن سیستماتیک این جرایم را نشان می‌دهد.

دوستان اسرا می‌گویند «اسرا صبح زود بیدار می‌شد و به حیوانات خیابانی غذا می‌داد. آزارش به هیچ‌کس نمی‌رسید». او پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ مورد حمله قرار گرفته بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com