وزیر امور زنان انگلیس به دلیل نظراتش در مورد جوانان تراجنسی، با واکنش های شدیدی روبرو شده است.

ویکتوریا اتکینز با عصبانیت از فعالان حقوق دگرباشان جنسی، گفت که جوانان تراجنسی ممکن است به طور کامل درک نکرده باشند که چرا آنها تصمیم به انجام جراحی تطبیق جنسیت می گیرند.

در حالی که تعداد جوانانی که تصمیم به انجام جراحی تطبیق جنسیت میگیرند، رو به افزایش است، خانم اتکینز گفت جوانان ممکن است این تصمیم را به عنوان “پاسخ به سوالاتی که شاید از خودشان نمی پرسند” میگیرند.

او گفت: “اخیرا در یک مقاله می خوانم که تعداد نوجوانانی که به عنوان “تراجنسی” شناخته می شوند، افزایش یافته است، و من فکر می کنم که ما باید به دلایلی که این اتفاق می افتد، فکر کنیم. “

سخنان خانم اتکینز با واکنش سریع گروه های دگرباش جنسی مواجه شد. آنها گفتند که نظرات او در مورد نحوه نمایش آنها در جامعه تراجنسی، خشن است.

“من کمی از استفاده از آن درمان ها محتاط هستم”:
خانم اتکینز در مصاحبه ای با The Telegraph گفت: “ممکن است نیاز به آگاهی بیشتر باشد، شاید دلیل این افزایش این باشد که بعضی از آنها آن انجام عمل جراحی را پاسخی مثبت به سوالاتی می دانند که احتمالا از خودشان نمی پرسند. ما باید به خصوص در مورد جوانان به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم. درمان ها بسیار جدی و تغییر دهنده دائمی زندگی هستند. من کمی از استفاده از این درمان ها به خاطر اثر احتمالی آنها بر بقیه زندگی این جوانان محتاط هستم. بسیاری از سوالات در مورد نحوه برخورد ما با جوانان به درستی پرسیده می شوند. افرادی هستند که شاید بدن آنها هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است.”

گروه های حمایت از دگرباشان جنسی سریع به نظرات وزیر واکنش نشان دادند.

فاکس فیشر از خط تلفن کمک به دگرباشان جنسی گفت که خانم اتکینز باید به جای استفاده از مفروضات غلط با گروه های حمایت از تراجنسی ها مشورت کند.

او گفت: “این که بگوییم نوجوانان بدون توجهات کافی تحت درمان قرار میگیرند، مضر است، چرا که برای تایید این روش های درمانی، سالهای طولانی تحقیق و بررسی های عملی انجام شده است. زندگی تراجنسی ها در میان است و ما می دانیم که به چه چیزی نیاز داریم.”

جیمز مورتون، مدیر بخش Trans Alliance اسکاتلند، گفت که تعداد جوانان تراجنسی که به دنبال انجام جراحی تطبیق جنسیت هستند، کم است.

مورتون گفت: ” در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون جوان درانگلستان در سن بلوغ هستند و در سال جاری تنها ۳۰۰ نوجوان مبتلا به اختلال جنسیتی (کمتر از ۰.۰۱٪) از داروهای برگشت پذیر تاخیر افتادن دوران بلوغ استفاده میکنند. جوانان تراجنسی با وجود وسواس رسانه های فعلی، بسیار نادر هستند. شرط انجام عمل تطبیق جنسیت از سوی  NHS، بالغ بودن آنها پیش از امکان استفاده از هر گونه تغییر جنسیت غیرقابل برگشت است. “

ادامه برنامه “کمتر نفوذی” :
ماه گذشته، دولت انگلیس اعلام کرد که قصد دارد برای ایجاد راه هایی که افراد بتوانند جنسیت قانونی خود را با مشکلات کمتری تغییر دهند، ابتکار به خرج دهد.

این برنامه شامل یک مشاوره ۱۶ هفته ای است که برای “مشکلات کمتر بوروکراتیک” برای تراجنسی ها در انگلستان و ولز در نظر گرفته شده است.

ترزا می نخست وزیر انگلستان اعلام کرد که اعلام راه اندازی این ابتکار عمل را چنین استدلال کرد: “آنچه در تحقیق ما بسیار واضح است این است که افراد تراجنسی در سراسر انگلستان روند قانونی تغییر جنسیت خود را بیش از حد بوروکراتیک و مشکل می دانند. من می خواهم شاهد یک فرآیند ساده تر و غیر پزشکی باشم – چون تراجنسی ها هرگز نباید به عنوان یک بیمار درمان شوند”.

فعالان حقوق تراجنسی ها از این اخبار محتاطانه استقبال کردند، اما برخی از آنها برای شمول جامعه افراد با جنسیت غیر دوگانه در این سیاست ابراز تمایل کردند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/minister-for-women-slammed-by-lgbti-groups-over-transgender-comments/#gs.2e8G45s

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com