کمپین «خداوند محبت است» با ابتکار “کشیش رسول حیدری” مدیر تلویزیون «امید جاودان» در بین ایمانداران مسیحی با استقبال خوبی مواجه شده و این کمپین از سوی مخاطبان و جامعه مسیحیان عمدتا در ایران و برخی از کشورهای اروپا در جریان میباشد.

«محبت نیوز»- مردم ایران زیر فشارهای اقتصادی،گرانی و تورم روزگار سختی را سپری می کنند. اکثریتی که سفره‎هایشان خالی و خالی‎تر می‎شود، درد و بدبختی، کم‎آبی و هوای آلوده، بیکاری و فقر و افسردگی، رنج های بزرگ مردمی است که اقلیت حاکم در کشورشان اختلاس می‎کنند و شکمشان سیر است و رانت دارند و در املاک مصادره‎ای زیر سایه بی‌عدالتی های گسترده، خوب زندگی می‎کنند.
مسئول این اوضاع جمهوری اسلامی است و از دی‎ ماه ۱۳۹۶ تا کنون که بسیاری از شهر های کشورمان در اعتصاب‌ها و اعتراض هستند، مردم بپاخاسته تا حق خود را بگیرند و ایمانداران به مسیح نیز برای ایران و ایرانی به دعا پرداختند. آری در مسیر عدالت‌خواهی بسیاری از مسیحیان ایران نیز دوشادوش دیگر اقشار مردم در مبارزه ای روحانی و هدفمند هستند. آن‎ها هم به مانند سایر هموطنان خود علیه فساد و ظلم بپاخاستند و هم به دنبال آزادی‌‎های دینی و ایمانی شان هستند.
در هفته‎های گذشته کمپین دیوار نویسی «خدا محبت است» به راه افتاده که با استقبال خوبی از سوی مسیحیان و سایر شهروندان در نقاط مختلف ایران قرار گرفته است. “کشیش رسول حیدری” مدیر شبکه تلویزیون «امید جاودان» مبتکر این کمپین است.
کشیش رسول معتقد است بهترین فرصت برای قیام و سرنگونی نظام اسلامی فراهم شده و از مردم ایران و مخاطبان خود خواسته این فرصت را از دست ندهند. افشاگری‎های او علیه ماهیت ظلم و فساد همواره با واکنش‎های تند و توهین‎های رسانه‌ها و پایگاه‎های خبری وابسته به جمهوری اسلامی مواجه شده است.
وبسایت «محبت نیوز» در مورد این کمپین و همینطور دیدگاه‌های “کشیش رسول” با او به گفتگو پرداخته است که در ادامه می‎خوانید:

– لطفا از خودتان بگوئید، آن‎طور که گفتید در قم متولد شدید آیا جو شهر مذهبی به مانند قم در انتخاب و تصمیم آزاد شما برای آئین مسیحیت مشکل آفرین و یا تاثیر گذار بود؟
بله من متولد قم هستم، ولی شرایط محل تولدم هیچ نقشی در ایمان من به مسیحیت نداشت، همانطور که در گواهی ایمان خودم اعلام کردم من یک مسلمان متعصب بودم که ملاقات با عیسی خداوند و شفای دخترم دلیل توجه من به انجیل مسیح و ایمان آوردنم شد.

-کمپینی که با پیشنهاد شما راه افتاد یعنی دیوارنویسی (خدا محبت است) می توان برداشت کرد هم به نوعی مبارزه علیه ظلم است و هم نوعی نافرمانی مدنی، چه شد که تصمیم به این حرکت گرفتید و هدف از آن چیست؟
این یک مبارزه علیه ظلم است بدین معنی که شناخت واقعی از خدای حقیقی را مطرح می‎کند البته نمی‎توان گفت که نافرمانی مدنی است زیرا آن افراد را به انجام ندادن کاری ترغیب نمی‎کنیم بلکه آنها را تشویق می‎کنیم به این که شناخت درسی از خدای حقیقی را به مردم بدهند همانگونه که مسئول هستیم خبر خوش نجات را اعلام نماییم و انگیزه و هدف اصلی بخاطر گریز بسیاری از جوانان از خدا می‏باشد زیرا که شناخت حقیقی ار او ندارند.

 

– آن طور که پیش بینی می‎کردید با استقبال روبرو بوده؟
بله با استقبال روبرو شده، از شهرهای مختلف فیلم و عکس‎های بسیاری دریافت کرده‎ایم.

– بسیاری از کشیشان نام آشنای فارسی زبان حتی خارج از ایران و حتی بسیاری از کشیشان صاحب نام دنیا همواره بر اساس متون کتاب مقدس تاکید میکنند که دین باید از سیاست جدا باشد. بر همین اساس به هیچ عنوان وارد مسائل سیاسی نمیشوند. شما چه نیازی دیدید که به عنوان یک کنشگر سیاسی وارد شدید و از مخاطبان خود خواستید همراهی کنند؟
من هم مانند سایر کشیشان و باورمندان به مسیحیت با توجه به تعالیم کتاب مقدس تاکید میکنم که دین از سیاست جدا باشد ولی کتاب مقدس تعلیم نداده که ما در مقابل ظلم ساکت و بی‎تفاوت باشیم. جمهوری اسلامی ظالم است، ظلم می‏کند و ما باید در مقابل ظلم و ظالم بایستیم مانند جدعون و زنان و مردان ایمان در کتاب مقدس. بنابراین من یک کنشگر سیاسی نیستم من سعی می کنم با هدایت روح القدس و کلام خداوند صدای بچه ها و زن های خیابان ایران باشم انگیزه ام سیاسی نیست بلکه انسانی و اشاعه محبت الهی است که این محل دلسوزانه مغایر است با ظلم و ستم جمهوری اسلامی.

– تجربه ثابت کرده آزادی‎های فردی و سیاسی و دینی در چارچوب جمهوری اسلامی محقق نمیشود، سقوط این نظام و جایگزینی نظام دموکراتیک این شانس را افزایش میدهد که این آزادی‌ها تامین شود. گروهی در ایران معتقدند اگر نظام و یا حکومت سقوط کند وضع از آنچه هست بدتر میشود. نظر شما چیست؟
جمهوری اسلامی نه توان دارد نه میل به اینکه نسبت به آزادی‎های فردی و سیاسی، اجتماعی و دینی ایرانیان گامی بردارد. همانگونه که همگی آگاه هستیم شرایط کلیساهای فارسی زبان و ایمان داران به مسیح خداوند در طی این چهل سال هر روز بدتر گردید و شاهد هستین که تمام کلیساها بسته اند.
نسبت به آینده ایران پس از سقوط جمهوری اسلامی باید بگویم که ما امیدواریم با هم فکری دیگر ایمان‌داران در جهت مقابله دیکتاتوری نظام اسلامی که عملکرد آنان به طور کامل مغایر با تعالیم مسیح می باشد بتوانیم با دعا و رفتاری حکیمانه جامعه را به سمت امنیت و آرامش هدایت کنیم تا به ایرانی آزاد دست یابیم.

-آیا نشانه هایی از لزوم حرکت در مسیر تغییر برای رسیدن به آزادی و کمک به جریان آزادیخواه در کتاب مقدس یافت میشود؟
تمام پیام کتاب مقدس گواه بر این می باشد که اراده خداوند پیروزی نور بر تاریکی است برای نمونه داوران باب شش و هفت و همچنین در کتاب دانیال باب سه، شدرک، میشک و عبدنغو در برابر تمثال طلا (بت) سجده نکردند و مقاومت نمودند تا خدای حقیقی را جلال دهند و همچنین در عهد جدید می‏بینیم که مسیح در مقابل فریسیان ایستاد و به آنان می‎گوید ای افعی زادگان – انجیل متی باب ۲۳

– به عنوان پرسش آخر چرا رسانه های مذهبی در داخل ایران تا این اندازه علیه شما موضع میگیرند؟
بله رسانه های مذهبی داخل ایران با من مخالف هستند ولی توجهی به آنها ندارم.

آدرس شبکه های اجتماعی کمپین:
instagram.com/god_is_love_campaign
facebook.com/GodIsLoveCampaignOmidJavedan

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com