گروهی شانزده نفری از نمایندگان دیوان عالی کشور ایالت ایالات متحده خواستار ایجاد امکان اخراج کارمندان بر اساس جنسیت توسط شرکت ها بدون نقض قوانین فدرال ضد تبعیض در محل کار،شده اند.

این حرکت به پرونده قبرستان میشیگان که در سال ۲۰۱۳، پس از اینکه کارمندی از در حال انتقال جنسیت بودنش صحبت کرد، او را اخراج کرد، برمیگردد.

ایمی استفنز، کارمند این قبرستان، با طرح شکایت از قبرستان R.G و G.R Harris مدعی شد که این اخراج از کار بر اساس تبعیض جنسیتی که تحت قانون فدرال بند VII ممنوع است، انجام شده است.

در اوایل سال جاری، دادگاه منطقه ای فدرال به نفع استفنز رای داد.

این گروه که متشکل از نمایندگان شانزده ایالت بوده و توسط دادستان کل نبراسکا، دیوید بیدالک رهبری میشود،  با این استدلال که کنگره قصد ندارد از تبعیض جنسیتی برای پوشش دادن کارمندان دگرباش جنسی استفاده کند، از دادگاه خواستند تا این حکم را لغو کند.

طبق گزارش بلومبرگ قانون، بیدالک گفت:” هدف دولت این است که توجه داشته باشیم که معنی “جنسیت” در شرایط ساده ذکر شده در بند هفتم چیزی به جز جنسیت بیولوژیک فرد نیست. “.

این سیزده نماینده جمهوریخواه، از جمله نماینده تگزاس، آلاباما، کانزاس و یوتا، این درخواست را امضاء کرده اند.

در اوایل ماه جاری دادگاه ایالتی ایالات متحده، پیشنهاد دونالد ترامپ برای ممنوعیت اکثر تراجنسی از خدمت در ارتش را رد کرد.

دادگاه منطقه ای واشنگتن، از زمانی که او سیاست به روزشده در رابطه با تراجنسی ها را در ماه مارس رونمایی کرد، دومین دادگاهی است که دولت ترامپ را مسدود می کند.

ترامپ اول پیشنهاد منع همه تراجنسی ها از خدمت در ارتش را در یک سری از توییت در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ مطرح کرد.

وی سپس در ماه مارس پیشنهاد به روز شده از سوی دبیر وزارت دفاع آمریکا، جیم ماتیس، برای جلوگیری از خدمت “افرادی که با اختلال جنسیتی درگیرند” از در ارتش به جز شرایطی محدود و خاص حمایت کرد.

قاضی ناحیه ای Colleen Kollar-Kotelly در حکم منتشر شده در تاریخ ۶ اوت اظهار داشت که پیشنهاد به روز شده به طور موثر به معنی ممنوعیت قطعی تمام افراد تراجنسی از خدمت در ارتش است و نوشته است: “این پیشنهادات با استفاده از پروکسی های وضعیت تراجنسی ها، مانند” اختلال جنسیت ” و “انتقال جنسیت” و با الزامی کردن “جنسیت بیولوژیک” برای خدمت در ارتش، تراجنسی ها را هدف قرار داده است.”

قاضی درخواست دولت ترامپ برای تغییر در حکمی که که علیه ممنوعیت رییس جمهور آمریکا صادر کرده بود، را رد کرد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/25/sixteen-us-states-want-the-supreme-court-to-limit-transgender-workplace-rights/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com