پاپ فرانسیس، در طی سفر به ایرلند، با استقبال طرفداران حقوق دگرباشان در دوبلین مواجه است.

هزاران نفر از مردم برای استقبال از او، که در طول تعطیلات آخر هفته از شهر و کشور مایو دیدن خواهد کرد، به خیابان ها آمدند.

تظاهرکنندگان پرچم های رنگین کمان را به احتزاز در آورده و به روی پل ها با چتر های رنگین کمانی صف کشیدند. نمایندگان انجمن های دگرباشان جنسی به مراسم خوش آمدگویی به پاپ توسط دولت که در کاخ دوبلین برگزار میشود، دعوت شده اند.

این رویداد شامل یک جلسه خصوصی کوتاه بین رهبر ایرلند لئو وارادکار و پاپ قبل از سخنرانی ۱۰ دقیقه ای آن دو را شامل می شود.

این اولین سخنرانی عمومی توسط پاپ فرانسیس در ایرلند خواهد بود که مردم در سراسر جهان آن را تماشا خواهند کرد. بسیاری این پرسش ها را مطرح می کنند که آیا او به رسوایی های سوء استفاده از کودکان اشاره خواهد کرد یا نه.

وارادکار قصد دارد در مورد اینکه محرومیت دگرباشان جنسی از کلیسای کاتولیک “به آنها واقعا صدمه میزند،” صحبت کند. او همچنین امیدوار است که بتواند مراتب نگرانی و مخالفت عمیقش را در مورداصطلاحات به کاربرده شده توسط کلیسا برای دگرباشان جنسی که آنها را به عنوان “ذاتا آشفته” مورد خطاب قرار میدهد، ابراز کند.

وارادکار، اولین نخست وزیر آشکارا همجنسگرای ایرلند، گفت که دگرباشان جنسی کاتولیک دچار تعارض بین “کسی که هستند و ایمان شان” شده اند. او می گوید که اگر او فرصت داشته باشد، مسئله زبان مضر و محرومیت دگرباشان جنسی از کلیسا را با پاپ فرانسیس مطرح خواهد کرد.

او نظرات خود را در مصاحبه ایی با رادیو دولتی ایرلند RTÉ پیش از ورود پاپ فرانسیس به این کشور برای شرکت در مجمع جهانی خانواده، که یک رویداد کاتولیک که هر سه سال یکبار برگزار می شود، است، بیان کرد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/25/pope-francis-met-by-pro-lgbt-demonstrators-and-rainbow-flags-in-dublin/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com