ماف نیوز: یک تن از فعالین کارگری به نام ارسطو مرادی پس از چند هفته‌ بازجویی در سنندج با تودیع وثیقه به صورت موقت امکان آزادی یافته است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، هفته‌ی دوم مرداد ۱۳۹۷، یک فعال کارگری به نام «ارسطو مرادی» پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه‌ی ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

«ارسطو مرادی»


تلگرام ماف نیوز
ارسطو مرادی از اهالی روستای سرهویە از توابع سنندج در هفته‌ی اول تیرماه پس از تفتیش محل سکونتش از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات این شهرستان در رابطه با فعالیتهای کارگری و دفاع از حقوق کارگران بازداشت شد‌‌.

آقای «پیمان عبدی» نیز فعال کارگری دیگری بود که همزمان با وی با تودیع وثیقه آزاد شد‌‌.

در روزهای گذشته هم «خلیل کریمی» فعال کارگری به دادگاه انقلاب این شهرستان احضار گردیده است.

پیش از آن سه فعال کارگری دیگر در این شهر به نام‌های «امیر شهابی»، «آرمین شریفه» و «یدالله صمدی» به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» مورد محاکمه قرار گرفتند که نهایتا اواخر شهریور ۹۷، شعبه‌ی ۱۰۹ دادگاه کیفری شهر سنندج طی ابلاغیه‌ای این افراد را تبرئه کرد.

فعالین کارگری در کردستان، عموما با اتهاماتی چون تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و گاها اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با آن دسته از احزاب کُردی که گرایشات کمونیستی دارند، با بازجویی و بازداشت و یا احکام زندان روبرو می‌شوند.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com