دگرباشان جنسی با استفاده از از هشتگ #MeQueer، تجربیات خود در مورد سوء استفاده، خشونت و تبعیض را در توییتر به اشتراک میگذارند.

#MeQueer از یک توییت خشمگین، تبدیل به یک بحث آنلاین جهانی شده است. این هشتگ نسخه رنگین کمانی هشتگ #MeToo است.

موضوعات مطرح شده در این توییت ها گسترده بود. برخی در مورد تجربه خود با اعضای خانواده شان صحبت کردند، در حالی که دیگران احساس ناراحتی شان را نسبت به تصویری که از دگرباشان جنسی در رسانه ها ارائه میشود، ابراز کردند.

“دیگر بس است!”:
این هشتگ توسط نویسنده ساکن برندنبرگ، هارتموت اسچرو آغاز شد. به گزارش رویترز، او برای اولین بار پس از آنکه کسی شوهرش را به عنوان “دوست “ش مورد خطاب قرار داد، از این هشتگ استفاده کرد.

او گفت: “تحملم تمام شده بود. من در مورد احساسم در توییتر نوشتم و پس از آن هشتگ توییتر را فرا گرفت. “

اسچرو گفت که از استقبال کاربران توئیتر از این هشتگ تعجب کرده است.

او گفت: “من هرگز انتظار نداشتم #MeQueer، با چنین استقبال بزرگی روبرو شود […] اینکه بسیاری از دگرباشان جنسی تجربیات خود را به اشتراک گذاشته اند، فوق العاده است. ما باید بیشتر قابل مشاهده باشیم و در مباحثات شرکت کنیم. من امیدوارم که این جریان بتواند به اوگاندا، جایی که دگرباش بودن میتواند موجب مرگ شود، یا کشورهایی مانند روسیه، اندونزی، ایران یا ترکیه، جایی که برای دگرباشان خطرناک است، برسد.”

“خشونت گسترده علیه دگرباشان جنسی”:
بر اساس نظرسنجی اخیر انجام شده توسط دولت بریتانیا که حدود ۱۱۰ هزار نفر را مورد بررسی قرار داده است، دو نفر از هر پنج دگرباش جنسی گفته اند که در ۱۲ ماه گذشته تجربه آزار و اذیت کلامی یا جسمی را تجربه کرده اند.

گروه دفاع از حقوق دگرباشان جنسی مستقر در انگلستان، Stonewall هم ارقامی هشدار دهنده را به دست آورده است: ۵۳ درصد افراد تراجنسی بین ۱۸ تا ۲۴ سال در طی ۱۲ ماه گذشته، شکلی از سوءاستفاده را تجربه کرده اند. این گروه همچنین در مطالعه ای که در ماه آوریل منتشر شد، دریافت که دو نفر از هر پنج دانشجوی دگرباش جنسی به خاطر ترس از تبعیض در گنجه هستند.

نیک آنتجول، از موسسه خیریه علیه خشونت و سوء استفاده انگلیس و بریتانیا، گالوپ، گفت که خشونت علیه دگرباشان جنسی همچنان “بسیار گسترده” است. آنتجول همچنین می گوید که امکان دسترسی به رسانه های اجتماعی، سخنان نفرت انگیز اینترنتی را به “مشکلی بزرگ” تبدیل کرده اند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/mequeer-the-lgbti-communitys-metoo-trends-on-twitter/#gs._dqCBhc

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com