ماف نیوز: شش شهروند در شهرهای اشنویه، سنندج، بوکان، کامیاران و پیرانشهر با اتهامات نامشخصی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی منتقل شده‌اند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، یک تن به نام «شاکر مرویی» ۳۶ ساله در شهر اشنویه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع با تاکید بر این که شاکر مرویی پس از تفتیش محل سکونتش بدون ارائه‌ی حکم‌ قضایی بازداشت شده است، گفت: «او جهت بازجویی به بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه منتقل شده و تاکنون اتهام دقیق مطروحه علیه وی مشخص نشده است.»

عصر روز دوشنبه ۲۹ مرداد هم نیروهای امنیتی در سنندج «مسلم سبحانی» فعال محیط زیست را بدون ارائه‌ی حکم قضایی، پس از تفتیش محل سکونتش و ضبط تعدادی از وسائل شخصی، بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

از سوی دیگر روز جمعە ٢۶ مرداد، نیروهای ادارە‌ی اطلاعات کرمانشاه «بهنام ابراهیم‌زادە» فعال کارگری از اهالی شهرستان اشنویه را بازداشت و بە مکان نامعلومی منتقل کردند. این فعال کارگری و زندانی سیاسی پیشین، از چندی پیش برای کمک بە بازماندگان زلزلە‌ی سرپل ذهاب، در استان کرمانشاه به سر می‌برد.

همچنین در خبری دیگر هرانا نوشته است که روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد یک تن از اهالی کامیاران به نام «امید اسدی» به دلایل نامشخصی توسط نیروهای امنیتی اداره‌ی اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

در هفته‌ی دوم مرداد هم سید «جمال صفوی» از اهالی پیرانشهر از سوی نیروهای ادارە‌ی اطلاعات ارومیە بازداشت شده و از آن زمان هیچ اطلاعی از سرنوشت وی کسب نشده است.

از بوکان هم گزارش شده است که روز ۱۰ مرداد، نیروهای امنیتی یک تن به نام «انور آتش‌تر» از اهالی روستای چهاردیوار از توابع دهستان ایل‌تیمور بوکان را هنگام بازگشت از اقلیم کردستان عراق در مرز باشماق مریوان بازداشت و پس از اتمام بازجویی‌ها، وی را به صورت موقت آزاد کردەاند.

«سید جمال موسوی»

«انور آتش‌بر»

«مسلم سبحانی»


+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com