مقامات چندگانه برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته، یک کلاب همجنسگرابان در مالزی را هدف قرار دادند. ناظران پس از حمله،  اعلام کردند که این مساله بخشی از روند نگران کننده آزار و اذیت علیه جامعه دگرباشان جنسی است.

کلاب همجنسگرایان، Blue Boy، در ۳۰ سال گذشته در کوالالامپور، پایتخت مالزی، فعالیت داشته است. حدود ۱۰۰ نفر – محلی و گردشگران بین المللی – در زمان حمله در کلاب بودند.

همجنسگرایی در مالزی غیرقانونی است. اما این کلاب، با فعالیت تحت مجوز سرگرمی توانسته است برای مدت طولانی به کارش ادامه دهد.

اما در صبح روز شنبه در ساعت ۱.۳۰ صبح، پلیس به کلاب حمله کرد. مقاماتی از تالار شهرداری کوالالامپور (DBKL)، اداره مذهب اسلامی فدرال (JAWI) و آژانس ملی مبارزه با مواد مخدر (AADK) نیز در این حمله شرکت کردند.

وزارت کشور مالزی در فیس بوک نوشته است: “دولت در برخورد با عقاید رادیکال بسیار جدی است. امیدواریم که این ابتکار عمل بتواند جلوی گسترش فرهنگ دگرباشان جنسی را در جامعه کاهش دهد.”.

پلیس محلی گفت که این حمله بخش مهمی از سرکوب گسترده مواد مخدر در منطقه است. پلیس با تایید اینکه هیچ چیز مشکوکی در کلاب پیدا نشده است، اعلام کرد که این کلاب دارای آبی مجوز کسب و کار معتبر است.

Datuk Seri Adnan Md Iksha، دبیر کل وزارت منطقه ایی، به رسانه ها گفت: “بازرسی های اولیه نشان می دهد که این مرکز سرگرمی دارای مجوز کسب و کار معتبر است، اما در صورت شناسایی شدن هرگونه تخلف، در ادامه مجوز این مرکز تجدید نظر  کرده و با جرائم برخورد قانونی خواهیم کرد. تیم اطلاعاتی به من اطلاع داده اند که این مرکز، علی رغم سابقه سی ساله فعالیت هایش، هرگز در گذشته بازرسی نشده است.”

شیب لغزنده به سوی تبعیض:
پس از این حمله بی سابقه، معاون نخست وزیر مالزی، دکتر وان عزیزی، به دگرباشان جنسی گفت که “سبک زندگی رنگین کمانی” خود را پشت درهای بسته نگه دارند.

وان عزیزی در روز دوشنبه گفت: “دگرباشان جنسی حق دارند که در خلوت خود هر کاری را که میخواهند انجام دهند، اما باید از نمایش مثبت سبک زندگی شان در جامعه و به صورت عمومی خودداری کنند.”

جامعه دگرباشان جنسی مالزی طی چند هفته گذشته تحت نظارت شدید قرار گرفته است. حذف پرتره  دو مرد دگرباش جنسی از یک نمایشگاه موجب بحث های زیادی در مورد جامعه دگرباشان جنسی شده است.

اسلام گرایان محافظه کار از دولت مهاتیر محمد خواسته اند تا برای جلوگیری از گسترش فرهنگ دگرباشان جنسی بیشتر تلاش کنند. اما حکومت با اعمال تبعیض بر علیه دگرباشان جنسی مخالفت کرد.

اما این مساله موجب متوقف مشاهده موارد افزایش آزار و شکنجه علیه جامعه دگرباشان جنسی نشده است.

هفته گذشته و  اولین بار برای مالزی، یک قاضی دو نفر را به دلیل هویت جنسی شان به تحمل تازیانه محکوم کرد. این حکم در پی دستگیری دو زن توسط پلیس برای تلاش به برقراری رابطه جنسی در خودرو صادر شد.

قاضی محلی زنان را به شش ضربه شلاق و ۳،۳۳۰ ریال (۸۱۴ دلار) جریمه محکوم کرد. آنها قرار است که در روز ۲۸ آگوست در انظار عمومی مجازات شوند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/police-raid-malaysias-oldest-gay-club-for-the-first-time-in-its-30-year-history/#gs.GN9gKrk

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com