معاون وزیر بهداشت مالزی گفته است که همجنسگرایان از “اختلال ارگانیک” رنج می برند.

اظهارات دکتر لی بون چی در مورد همجنسگرایان در حالی منتشر شد که دگرباشان جنسی در این کشور با افزایش گسترده موج دگرباش ستیز روبرو هستند.

مجاهد یوسف روا، وزیر امور دینی، در اوایل ماه جاری، زمانی که دستور داد دو عکس از فعالان حقوق دگرباشان جنسی در مالزی را از یک نمایشگاه حذف کنند، توجه جهانیان را جلب کرد.

او می گوید: “جامعه نمی تواند پذیرای دگرباشی باشد، زیرا این مساله بر خلاف هنجارها، فرهنگ و مذهب است.”

معاون وزیر بهداشت در آخرین نمونه از سخنان دگرباش ستیز از یک شخصیت دولتی،دگرباشی به دلیل بیماری روانی را رد کرد؛  و در عوض گفته است که دگرباشان جنسی ذاتا متفاوت هستند.

آقای احمد امضاد محمدحاشیم، در پاسخ به سوال در مورد دگرباشان جنسی گفت که آنها  به بیماری های روانی مبتلا نیستند، بلکه چیزی به لحاظ جسمی در مغز آنها دچار مشکل شده است.

وی گفت: “اگر شما به اسکن مغز انسان نگاه کنید، می توانید تفاوت های فیزیکی خاصی در مغز پیدا کنید که باعث رفتار آنها می شود.”

داتوک محفوظ عمر، معاون وزیر در نخست وزیری، روز گذشته (۱۲ اوت) گفته است که دگرباشان جنسی باید به بازگشت به «هویت های اصلی» خود کمک کنند و به رسمیت شناختن تراجنسی ها موجب هرج و مرج در جامعه میشود.

دو زن در این کشور پس از دستگیری به خاطر داشتن رابطه جنسی با یکدیگر، به شش ضربه تازیانه محکوم شده اند.

همجنس گرایی در مالزی ممنوع است و در فهرست جرایم ” خلاف نظم طبیعت” قرار دارد.

این زنان که ۳۲ و ۲۲ ساله هستند، پس از آنکه پلیس شریعت در ایالت شمال شرقی ترنگوان، آنها را به اتهام داشتن رابطه جنسی در یک خودرو با استفاده از اسباب بازی جنسی دستگیر کرد، به این مجازات محکوم شدند.

آنها همچنین پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۶۳۰ پوند محکوم شده اند، که اگر در مدت چهار ماه پرداخت نشود، با مجازات زندان  مواجه خواهند شد.

در ماه آوریل یک دانشگاه در مالزی مسابقه ایی برای تبدیل دانش آموزان همجنسگرا برگزار کرد.

این دانشگاه مالزی، واقع در جزیره پنانگ، این رقابت ها را با این عبارات تبلیغ کرد: “دعوت از دوستانی که دچار اختلال گرایش جنسی به منظور بازگشت به ماهیت طبیعی خود با استفاده از روشی ارزشمند”.

این اعلامیه دو ماه پس از انتشار یک چک لیست راهنما در مورد “چگونه یک فرد همجنسگرا را شناسایی کنیم” در یک روزنامه، منتشر شد.

ساینار هریان، مدیر ارشد این روزنامه، ویژگی هایی را که در مردان همجنسگرا شایع هستند مانند علاقه به ریش، لباس های مارک دار و رفتن به ورزشگاه نه به منظور ورزش، بلکه برای جذب دیگر مردان، ذکر کرده است.

این فهرست همچنین گفته است که اگر چشمان مردی به هنگام دیدن مردی جذاب برق زد، نشانه همجنسگرایی اوست.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/13/gay-organic-disorder-malaysia-deputy-health-minister/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com