یکی از واعظان اسلامی مالزی گفته است که جنسیت بیولوژیکی افراد تراجنسی باید تعیین کننده توالت هایی که باید استفاده کنند، باشد.

این نظرات متعلق به محد اسری زینول آبیدین، مفتی از ایالت شمالی پرلیس مالزی است.

به نظر می رسد محد در اظهاراتش افراد تراجنسی را که به استفاده از دستشویی های مطابق با جنسیتی که در ذهن دارند، و نه جنسیت تولدشان اصرار دارند، مورد تمسخر قرار داده است.

او در فیسبوک نوشت: “من می خواهم نشان دهم که اگر فردی در مورد جنسیت اش گیج باشد، توصیه می شود که او با متخصص برای بررسی او در حالی دفع ادرار مراجعه کند تا این متخصص بتواند منبع ادرار را تشخیص دهد. اگر ادرار از آلت تناسلی مردانه خارج شد، پس از توالت مردان استفاده کنید. اگر ادرار از آلت تناسلی زن خارج شد، لطفا از توالت زنانه استفاده کنید. اگر هیچ چیز بیرون نمی آید یا ادرار از اندامی به جز آلت جنسی زنانه یا مردانه خارج میشود، لطفا به بیمارستان بروید. اگر پزشکان می گویند شما ناتوان هستنید، می توانید از توالت توانخواهان استفاده کنید.”

ادامه بحث و گفتگو:
پست های داتوک تنها یکی از جنبه های ناخوشایند و غیر قابل انعطاف حقوق دگرباشان جنسی در مالزی است.

به این نظرات بحث برانگیز پاسخ هایی داده شده است. 

هفته گذشته، مجاهد یوسف روا، وزیر امور دینی، دستور داد که عکس های دو فعال حقوق دگرباشان در حالی که پرچم ملی مالزی را در دست داشتند از نمایشگاه هنری جشنواره شهر جرج در پنانگ حذف شود.

حذف پرتره توجه رسانه های بین المللی را به خود جلب کرد و به شدت توسط فعالان و هنرمندان در مالزی محکوم شد.

در تلاش برای حل اختلاف، وزیر با نیشا ایوب، زنی تراجنسی و یکی از فعالان برجسته در پرترها دیدار کرد . با این حال، در طی این دیدار، نیشا در مورد حق استفاده از توالت برای افراد تراجنسی سوال کرد و موجب شد که اینطور به نظر برسد که این دیدار اثری معکوس داشته است.

در ابتدا گزارش شد که مجاهد گفته است که نیشا میتواند از توالت انتخابی اش استفاده کند. با این حال، هنگامی که در مورد این بیشتر سوال شد، وزیر بخشی از نظراتش را پس گرفت و گفت که آنها صرفا نظر شخصی اوست و او در این مورد حکمی صادر نکرده است.

افزایش ناامیدی:
حکم مخالف حکومت پاکاتان (PH) در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی در مالزی باعث افزایش ناامیدی در میان فعالان حقوق دگرباشان جنسی در این کشور و متحدان آنها شده است.

بسیاری از افراد PH را به عنوان اصلاح طلبان پیشروی می دانستند که به پیشرفت حقوق دگرباشان جنسی در مالزی کمک خواهند کرد، اما تا کنون تغییرات عمیقی در این زمینه صورت گرفته است.

با این حال، به نظر می رسد به دلیل فعالیت های مدافعان حقوق دگرباشان، از جمله مارینا مهاتیر، دختر نخست وزیر فعلی آگاهی بیشتری از حقوق دگرباشان در مالزی بوجود آمده است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/genitalia-determine-which-toilets-to-use-says-malaysian-mufti/#gs.y0UgqzQ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com