استان انتاریو کانادا در سال ۲۰۱۵ یک برنامه آموزشی جامع جنسی که نسخه به روز رسانی راهنمایی های دهه های گذشته، شامل آموزش در مورد زوج های همجنسگرا و مسائل مربوط به هویت جنسی، و همچنین مسائلی مانند جنسیت است، را معرفی کرد.

اما نخست وزیر راستگرای استان انتاریو، داگ فورد، در ماه جولای و پس از به قدرت رسیدن حزبش، برای عمل به وعده ایی که به گروه های محافظه کار دگرباش ستیز داده بود، این برنامه آموزشی را حذف کرد.

لیزا تامپسون، وزیر آموزش و پرورش انتاریو، گفت که دولت جدید منطقه ای، آموزش های مربوط به رابطه جنسی در این استان را به آموزش های استاندارد اولیه تبعیین شده در سال ۱۹۹۸، که در آنها هیچ اشاره ای به مسائل مربوط به دگرباشان جنسی نشده است، بازگردانده است.

با این حال، گروهی از خانواده ها با این استدلال که سرفصل های درسی قبلی نقض حقوق بشر دانش آموزان دگرباش جنسی هستند، در حال برنامه ریزی یک چالش حقوقی در مورد این تصمیم گیری هستند.

به گزارش National Post، شاکی اصلی این پرونده یک دختر ۱۱ ساله تراجنسی است.

وکیل مایکا ایمای گفت: ” این [تغییر] تاثیر زیادی بر روی دانش آموزان دگرباش جنسی خواهد داشت. ما این تغییر را تبعیض آمیز و خلاف قانون میدانیم. “

پگی ساتلر، نماینده مجلس حزب NDP گفت: “مطمئنآ حذف این مفاد درسی موجب خواهد شد که دانش آموزان خود را در آنچه که یاد می گیرند، نبینند و در مدرسه برای اینکه خود واقعی شان باشند احساس امنیت نکنند. این مساله مطمئنا باعث آسیب خواهد شد. رسیدگی به این مساله، امری فوری است که امیدوارم این خانواده ها در طرح شکایتشان موفق شوند.”

کاترین فیوف، ماینده مجلس حزب NDP اضافه کرد: “داگ فورد اونتاریو را عقب کشید.”

وی گفت: “او این استان را از بد به بدتر رساند – و تصمیم او برای قرار دادن جوانان دگرباش جنسی در معرض خطر با استفاده از برنامه درسی سال ۱۹۹۸، یکی از آشکارترین تصمیم های او در این حرکت به سوی عقب است.”

ساتلر افزود: “این تصمیم ایمنی دانش آموزان در انتاریو را تحت تاثیر قرار میدهد. واکنش والدین معترض، تاکیدی بر این واقعیت است که اجرای برنامه درسی سال ۱۹۹۸، به معنی عدم دسترسی اطفال به معلومات لازم برای حفظ امنیت شان است. داگ فورد باید به این خانواده ها گوش فرا دهد و بهترین کار را برای دانش آموزان انتاریو انجام دهد. او باید اولویت دادن به خواسته های دوستان محافظه کارش را متوقف کند و امنیت جوانان اونتاریو را در اولویت قرار دهد.”

در همین حال، نزدیک به ۱۸۰۰ پزشک، پرستار، کارمند تامین اجتماعی و ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد لغو برنامه آموزشی جامع مدرن و خطری که این تصمیم بر سلامت کودکان خواهد داشت، هشدار دادند.

دکتر آندریا چیتل گفت: “ضروری است که کودکان در مورد تفاوت ها و شمول، رضایت و ایمنی آموزش ببینند. مفاد درسی در نظر گرفته شده در نسخه ۲۰۱۵ این دستورالعمل، پیشرفت جامعه انسانی و آنچه بهداشت جنسی را رقم میزند، را شامل میشود و برای تصمیم گیری آگاهانه در رابطه با رفتارهای بهداشتی و برقراری رابطه بسیار مهم است.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/08/09/ontario-lawsuit-lgbt-inclusive-sex-education/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com