کریستین هالکویست، که نامزد دموکرات انتخابات ماه نوامبر است، راه های جدیدی را با تبدیل شدن به نخستین نامزد انتخاباتی  آشکارا تراجنسی در ایالات متحده، باز کرده است.

حرکت تاریخی او ادامه مبارزات سیاستمداران دگرباش جنسی، از جمله دانیکا روم، که با شکست کاندیدای تراجنسی ستیز، باب مارشال، نخستین مقام رسمی دولتی تراجنسی گردید، محسوب میشود.

همانند روم، هالکویست برای سیاست های خود، و نه هویتش – همانطور که توسط نماینده ویرجینیا که در ماه گذشته در توییتر  نوشت که کاندیدای ورمانت “فوق العاده واجد شرایط و دارای سیاست مناسب است”  اذعان کرد، نامزد شده است.

هالکویست ۶۲ ساله که بیش از ده سال مدیر عامل شرکت تعاونی برق ورمانت بوده است، در مصاحبه ای با NBC5 این مساله را روشن کرد و گفت: “من خودم  را رهبری بسیار قوی میدانم که سابقه خوبی دارد و اتفاقآ تراجنسی هم هست. منظورم این است که از رای دهندگانی که با تراجنسی بودن من مشکل دارند، بخواهم که به چیزی فراتر از آن، فکر کنند. سعی کنید به آنچه که یک انجام داده است، نگاه کنید. “

موضع هالکویست در بسیاری از موارد جالب است، مثلا وی از پهنای باند فیبر نوری برای هر خانه و کسب و کار، و همچنین سیاست های پیشرفته محبوبی مانند حداقل دستمزد ۱۵ دلار و زمینه سازی برای سیستم مراقبت بهداشتی سراسری، حمایت می کند.

اما او همچنین از وظایف سمتی که در برای آن کاندیدا شده است آگاه است – در واقع، اوضاع سیاسی فعلی دلیل تصمیم او برای نامزدی است.

هالکویست، که توانسه است مبلغی بیش از دو برابر منابع مالی نزدیکترین رقیب خود را پیش از ۱۴ اوت و انتخابات اولیه جمع آوری کند، به Politico گفت که انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دانالد ترامپ، او را تشویق کرده است که برای اولین بار به دنبال پیروزی باشد.

او گفت: “هزاران نفر پیش از من برای آزادی مبارزه کرده اند و در این راه جان خود را از دست داده اند. کمترین کاری که از عهده من بر می آمد، کنار گذاشتن بازنشستگی ام است.”

او همچنین به NBC5 گفت: “من امروز نمی توانم جمهوری خواه باشم. این مانند اطاعت کردن از کسی است که شما را سرکوب میکند.”

“پلت فرم GOP همجنسگراستیز و ضد اقلیت های دیگر است.”

اگر هالکویست در روز سه شنبه آتی برنده شود، در رقابت های انتخاباتی ماه نوامبر با فیل اسکات، فرماندار جمهوریخواه روبرو خواهد شد.

یک سال پس از تاسیس شورایی متشکل از اعضای تمامآ دگرباش جنسی در یکی از شهرهای ایالات متحده و پیروزی هشت ترانجنسی در همان روز برای اشتغال در سمتی دولتی،حریف هالکویست باید بسیار شجاع باشد که بخواهد در مقابل او وارد رقابت شود.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia 

وب سایت ما:‏

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com