مری مک آلیس، رئیس جمهور سابق ایرلند، کلیسای کاتولیک را به خاطر تعلیمات “شر” درباره همجنسگرایی مورد انتقاد قرار داده است.

اما مک آلیس ۶۷ ساله که کشورش را از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ رهبری کرد، همچنان امیدوار است در نگرش پاپ فرانسیس، که در اوائل سال جاری، و فقط چند روز پس از گفتن به یک همجنسگرا “که خدا او را چنین آفریده است.” اعلام کرد متقاضایان همجنسگرا نباید به عنوان کشیش  استخدام شوند، تغییر ایجاد شود. 

نظرات مک آلیس پیش از سفر پاپ به ایرلند در ۲۵-۲۶ اوت، که نخست وزیر فعلی ایرلند، وارادکار، آنرا به عنوان فرصتی برای طرح کردن مسائل دگرباشان جنسی با پاپ میداند، مطرح شده اند.

رئیس جمهور پیشین ایرلند، که یکی از طرفداران حقوق دگرباشان جنسی است و پیروزمندانه برای ازدواج همجنسگرایان در این کشور مبارزه کرده است، گفت که او تغییر موضع پاپ و کلیسا در مورد مجازات اعدام در اوایل ماه جاری میلادی را به فال نیک میگیرد.

مک آلیس، که در حین دریافت جایزه Vanguard در جشنواره فیلم دگرباشان جنسی در دوبلین سخن میگفت، اظهار کرد که کلیسا اغلب  ثابت فرض کردن اصول کاتولیک را بهانه مواضعش در رابطه با دگرباشان جنسی مطرح میکند.

به گزارش RTE او گفت، گفته های پاپ در مورد مجازات اعدام “این افسانه ” را نابود کرد.

در ماه ژوئن، مک آلیس به همراه پسر و همسرش در رژه غرور دگرباشان دوبلین راهپیمایی کرد.

در آن زمان، او گفت: “ما یک خانواده هستیم و این چیزی است که ما نمایش می دهیم: نمایش ایرلند به بهترین شکل.”

پاپ برای شرکت در جلسه جهانی خانواده ها، رویداد کاتولیکی که به دلیل حذف جامعه دگرباشان در این کشور، بحث برانگیز بوده است، به ایرلند سفر خواهد کرد.

تعدادی از گروه های دگرباشان جنسی کاتولیک پیشتر اعلام کرده اند که از شرکت در این رویداد عمدا منع شده اند. این در حالی است که موارد مربوط به زوج های همجنسگرا پیش از کنفرانس از بروشور حذف شده اند.

گروه کاتولیک حامی دگرباشان جنسی “ما کلیسای ایرلند هستیم” و شبکه جهانی کاتولیکهای رنگین کمانی در طی ماه گذشته اعلام کردند که با درخواست آنها برای شرکت در نمایشگاه نشست جهانی خانواده ها مخالفت شده است. این مخالفت نشان دهنده تمایل آشکار کلیسا به حذف کاتولیک های دگرباش از نشست جهانی “خانواده ها” است.

“ما کلیسای ایرلند هستیم” که برای برابری زنان و دگرباشان جنسی مبارزه میکند، نیز در اعلامیه ایی مخالفت با حضور این گروه “در نمایشگاه” نشست جهانی “خانواده ها” را به اطلاع عموم رساند.

“ما کلیسای ایرلند هستیم” گفت: تقریبا هر دو هفته یکبار، ما با تماس تلفنی با WMoF را در مورد وضعیت درخواست مان سوال کردیم. پاسخ دائمی آنها این بوده است: “بله، ما درخواست شما را دریافت کردیم ولی متوقف شده است.”

وارادکار در اوائل سال جاری نسبت به شمول خانواده های رنگین کمانیز در این نشست اظهار امیدواری کرده بود.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia 

وب سایت ما:‏

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com