ماف نیوز: یک فعال مدنی در مریوان از سوی نیروهای ادارە‌ی اطلاعات بازداشت شد. همزمان در اشنویه هم دو شهروند دیگر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت ‌و به مکان نامشخصی منتقل گردیدند.

«آرمان غفوری»

تلگرام ماف نیوز
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، هفتە‌ی اول مرداد ۱۳۹۷، نیروهای ادارە‌ی اطلاعات مریوان «آرمان غفوری» از فعالین مدنی و محیط زیست این شهر را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

تاکنون خانواده‌ی آرمان غفوری نتوانسته‌اند در رابطه با چرایی بازداشت و یا محل نگه‌داری‌اش اطلاع دقیقی کسب نمایند.

وی که پیش از این نیز سابقه‌ی بازجویی و بازداشت دارد، یک بار دیگر روز چهارشنبە ٢۱ اسفند ۹۶ به همراه هشت فعال مدنی دیگر به علت شرکت در تجمعاتی در محکومیت «حمله‌ی ارتش ترکیه به شهر عفرین» بازداشت و متعاقبا با کفالت ۵ میلیون تومانی آزاد شدە بود.

«طیب بامروت»

همزمان از اشنویه گزارش شده است که طی چند روز گذشته، نیروهای امنیتی، دو تن دیگر به نام‌های «کامل احمدی» از اهالی روستای حسن‌نوران و «طیب بامروت» از اهالی روستای سینگان را به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.

با احتساب بازداشت این دو تن، از هفته‌ی گذشته ۷ تن در اشنویه با همین اتهام بازداشت شده‌اند که پیش از این هویت پنج تن از آنها احراز شده‌ بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews_admin

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com