دولت در ایالت جنوبی هند،کرالا، برای اعضای جامعه تراجنسی به انجام عمل جراحی تطبیق جنسیت هستند، کمک های مالی را متعهد شده است.

رویترز گزارش داد که فعالان حقوق تراجنسی ها از این اقدام استقبال کرده و از دولت هند خواسته اند تا ایالت کرالا در این مورد پیروی کند.

مقامات کرالا، این ایالت ثروتمند در سواحل جنوب غربی هند، گفتند تراجنسی های محلی قادر به دریافت ۲۰۰،۰۰۰ روپیه (۳۰۰۰ دلار) برای کمک به جراحی خواهند بود.

جعفر ملیک، مدیر بخش عدالت اجتماعی دولت کرالا، گفت: “اگر پول بیشتری لازم باشد، در دسترس خواهد بود.”

مایا اورمی آهر، فعال حقوق تراجنسی ها، این حرکت را ستود. او گفت: “زندگی در جامعه ای که مایه ننگ محسوب شده و دائمآ مورد تبعیض قرار گرفته است، جامعه ایی اکثر اعضای آن تحصیلات و شغل ندارند، به این معنی است که آنها پول زیادی ندارند.”

سوء استفاده مزمن و تبعیض در هند:

طبق برآورد دولت ایالتی هند، حدود ۲۵۰۰۰ نفر تراجنسی در کرالا وجود دارد. همچنین طی این برآورد مشخص شد که ۸۰ درصد از این تراجنسی ها تصمیم به انجام عمل جراحی تطبیق جنسیت هستند، اما به دلیل محدودیت های مالی قادر به این کار نیستند.

تخمین زده می شود که جمعیت تراجنسی های هند بیش از دو میلیون نفر است که اغلب به عنوان هجری شناخته می شوند.

حقوق و به رسمیت شناخته شدن هجری ها در هندوستان رو به افزایش است.

دادگاه عالی هند، در سال ۲۰۱۴، جنسیت سوم را قانونآ به رسمیت شناخت. این مساله به جامعه تراجنسی های هند اجازه می دهد که جنسیت سوم را در کارت های شناسایی، فرم های مالیاتی، اسناد مربوط به ازدواج و اموال به ارث برده شده داشته باشد.

مقامات در کرالا ماه گذشته اعلام کردند کالج ها و دانشگاه ها مجبورند دو کرسی اضافی برای دانش آموزان تراجنسی اختصاص دهند.

با این حال، جامعه تراجنسی های هند هنوز هم ظلم و ستم اجتماعی و تبعیض مزمن را تجربه می کنند. بسیاری از آنها هنوز در حاشیه جامعه هند زندگی می کنند.

هجری ها اغلب قربانی سوء استفاده مردم و مقامات می شوند و برای پیدا کردن شغل به مشکل بر میخورند. آنها اغلب برای تامین هزینه های زندگی به تن فروشی مجبور میشوند. بدون وجود حمایت کافی، آنها در معرض سوء استفاده و ریسک های بهداشتی مانند ابتلا به ویروس اچ آی وی قرار میگیرند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia 

وب سایت ما:‏

‏‎‏http://dharmamartia.org

‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com