فعالان حقوق حیوانات در هند، با فعالان حقوق دگرباشان درمورد لغو  بند ۳۷۷، اختلاف نظر دارند.

به گزارش روزنامه تایمز هند، در حالی که فعالان حقوق دگرباشان ادعا می کنند که بند ۳۷۷ همجنسگرایان را به حاشیه می راند، گروه های حامی حقوق حیوانات می گویند که این قانون یکی از تنها قوانین موجود در هند برای ممنوعیت سوء استفاده جنسی از حیوانات است.

لغو بند ۳۷۷، که به عنوان قانون “همجنسگراستیز” هند شناخته می شود، “مقاربت جنسی خلاف نظم طبیعت با هر مرد، زن یا حیوانی را ممنوع می کند.”

این قانون اساسا همجنسگرایی را در هند مجازات می کند و در حال حاضر، این چالش قانون اساسی در پیش روی دادگاه عالی هند است.

فعالان حقوق حیوانات به سرعت بر اینکه آنها قصد مانع تراشی بر سر راه تحقق حقوق دگرباشان جنسی  را ندارند، تاکید کردند. استدلال آنها این است که بند ۳۷۷ نیاز به اصلاح دارد و نباید لغو شود.

لغو یا اصلاح؟
هفته گذشته گزارش شده است که هشت مرد در ایالت شمالی هاریانا برای تجاوز به به زن بارداری که بعدها در اثر زخم های وارده مرد، دستگیر شده اند. این مردان تحت بند ۳۷۷ قانون به دلیل برقراری رابطه جنسی غیر طبیعی، که حداکثر مجازات تا ۱۰ سال زندان را برای چنین جرائمی در نظر میگیرد، محکوم شدند.

انجیلی گپالان، مدیر اجرایی سازمان غیردولتی اچ آی وی / ایدز و سلامت جنسی بنیاد ناز گفت: ” مساله ما وحشیگری است و حتی من که یک پناهگاه حیوانات را اداره می کنم، از این بابت نگرانم. هر گاه یک حیوان نجات می یابد، اولین چیزی که ما بررسی می کنیم این است که آیا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته است یا نه، چرا که این مساله بسیار رایج است. ما می خواهیم دولت اطمینان حاصل کند که رابطه جنسی، به غیر از حیوانات و بین بزرگسالان و با رضایت آنها از این بند حذف می شوند. تجاوز جنسی مرد به مرد مسئله رایج دیگری است که هیچ قانون دیگری به جز از بند ۳۷۷ آنرا در نظر نمیگیرد. بنابراین، ما نمی خواهیم این بند حذف شود. ما می خواهیم آن را اصلاح کنیم. ‘

دادگاه عالی هند از ماه ژوئیه در حال بررسی لغو این قانون است. این قانون که در سال ۱۸۶۱ معرفی شد، بازمانده قانون هندوستان تحت استعمار انگلیس است.

فعالان متعدد و چهره های عمومی بسیاری از لغو بند ۳۷۷، که بعضی به آن نام “کهنه” را داده اند، حمایت کرده اند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com