آرخیپیپ، شاعر همجنسگرا، در اعتراض به سیاست ممنوعیت اهدای خون توسط”همجنسگرایان” در انگلستان از خون خود به عنوان جوهر استفاده می کند.

آرخیپیپ با کمک یکی از دوستان مورد اعتمادش که دانشجوی پزشکی است، از رگ هایش خون کشید تا از آن به عنوان جوهر برای نوشتن شعرهایش استفاده کند.

او به PinkNews توضیح داد: “من به این مساله که به دلیل همجنسگرایی نمیتوانم اهداء کننده خون باشم پی بردم. من نتوانستم این مساله را هضم کنم و این خود دلیلی برای سرودن شعرهای بیشتری شد.”

در انگلستان، مردان همجنسگرا از اهدا خون برای سه ماه پس از هر گونه رابطه جنسی منع میشوند. این قانون اخیرآ و در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ از دوازده ماه به سه ماه تغییر کرد.

آرخیپیپ افزود: “سیاست های فعلی هنوز هم مبتنی بر ننگ هستند. تعویق ها به سادگی بر کلیشه ای از بحران ایدز / اچ آی وی در اواخر قرن بیستم دلالت دارند. چیزی که سیاست های ما در نظر نمیگیرند این است که ممکن است مردان یا زنان دگرجنسخواه چندین بار در روز با همسران مختلف رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشد و هنوز مجاز به اهداء خون هستند. یک مرد همجنسگرا، میتواند در رابطه یکجانبه باشد، و در رابطه جنسی از کاندوم و یا PrEP استفاده کند، اما با این حال، هنوز قادر به اهداء خون نیست.”

برخورد او با یک نقل قول از ارنست همینگوی، رمان نویس، در زمانی که در پاریس زندگی میکرد الهام بخش پروژه اش شد. این عبارت از این قرار است:  “نوشتن چیزی نیست جز نشستن روبروی یک دستگاه تایپ و خونریزی.”

آرخیپیپ توضیح داد: “من واقعا از این جمله خوشم آمد، نوشته ایی از نوع نمایشنامه و دراماتیک.”

کتاب او، “شعله ور شدن: شعر خون”، همچنین این ننگ را مورد توجه قرار می دهد.

وی گفت: ” در این شعرها شاهد افراط و واکنش ها هستیم، طبیعتا واکنش هایی در مقابل ذلت. واکنش آنی مردم در برابر خون انزجار و پریشانی است. من به این مساله علاقه مند شدم و در طول تحقیقاتم برای این کتاب، سعی کردم دلیل این همه انزجار انسان ها نسبت به خون را درک کنم. خون می تواند برای افراد مختلف، معنای مختلفی داشته باشد، اما به نظر همه ما واکنش مشابهی به خون در خارج از بدن داریم.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com