وزیر امور مذهبی مالزی می گوید که قوانین سختگیرانه کشور در مورد کارگران جنسی دگرباش شکست خورده است.

یکی از وزیران دولت مالزی گفت، مردم تراجنسی باید از مسیر کارگر جنسی بودن و به مسیر صحیح هدایت شوند.

به گزارش مجله مالزی آزاد امروز، موجاهید یوسوف راوا، وزیر امور مذهبی مالزی، گفت اقدامات پیشگیرانه بیشتری لازم است چرا که اعمال قوانین سختگیرانه در مورد کارگران جنسی در این زمینه ناکام شده است.

وزیر با اشاره پژوهشی که اخیرآ انجام شده گزارش داد که ۸۰ درصد از جامعه تراجنسی های مالزی کارگر جنسی هستند.

موجاهید گفت: “برای حل این مشکل، ما باید ابتدا آنها را از این صنعت بیرون بکشیم و این مساله تا زمانی که ما برای کمک و هدایت آنها بیشتر پذیرای آنها نباشیم،اتفاق نخواهد افتاد […] رسیدگی به این معضل، از مسئله نحوه لباس پوشیدن و دیگر مسائل مهم تر است. والدین باید بدانند که این مساله می تواند از ابتدا متوقف شود. ما برای راهنمایی و کمک آماده هستیم زیرا در این مورد تخصص داریم.”

مشکلات جامعه تراجنسی های مالزی:

دولت جدید مالزی از خود تمایل بررسی قوانین و مقررات قدیمی را نشان داده است، اما تا کنون، پیشرفتی در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی حاصل نشده است.

علی رغم اثبات اهمیت وجود تعامل و درک، در اوایل ماه جاری، وزیر تعهد دولت برای اجرای قوانینی را که همجنسگرایی را در مالزی غیرقانونی می کند، دوبرابر کرده است.

به گزارش مالزی آزاد امروز، موجاهید گفته است: “من می خواهم روشن کنم که بر اساس قوانین، این بدان معنی است و من امیدوارم همه به سخنان من با دقت گوش می دهند و بیانیه من را اصلاح نمی کنند، که نحوه زندگی جامعه دگرباشان جنسی هنوز تحت قوانینی است که آنها را ممنوع می کند [ …] در نمازجمعه دولت فدرال را متهم به دوستی با دگرباشان جنسی  نکنید.”

همجنسگرایی در مالزی، اغلب یک موضوع اجتماعی و سیاسی  است. تحقیق Pew Research 2013 نشان داد که ۸۶ درصد از مالزیایی ها معتقدند که همجنسگرایی نباید به طور اجتماعی پذیرفته شود و تنها ۹ درصد بر این باورند که باید پذیرفته شود.

این کشور ارائه تصویزی مثبت از دگرباشان جنسی را در تلویزیون و سینما ممنوع کرده است و اخیرا دسترسی به وب سایت هایی با محتوای مربوط به HIV و دگرباشان جنسی را مسدود کرده است.

“من یک مسلمان هستیم، ما این را قبول نمی کنیم” – مهاتیر

در ماه مه مالزی، دولت جدیدی را در یک پیروزی غیر منتظره و به رهبری نخست وزیر سابق، مهاتیر محمد، انتخاب کرد. با وجود اینکه بسیاری از اعضای دولت فعلی به عنوان یک اصلاح طلب دیده می شوند، موضغ مهاتیردر مورد همجنسگرایی، موضغ مخالف است: “من یک مسلمان هستیم، ما این را قبول نمی کنیم.” او قبل از انتخابات ماه مه، به گاردین گفت. “شما می توانید یک لیبرال باشد و ازدواج همجنسگرایان را قبول کنید. شما مختارید. اما ما افراد بسیار مومنی هستیم. “

در اوایل ماه جاری، یکی از فعالان حقوق دگرباشان جنسی پس از هجوم تهدیدها و اعتراضات عمومی علیه او به دلیل آشکارا همجنسگرا بودن، از سمت افسر مطبوعاتی برای یک وزیر دولت، استعفا داد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:

Help trans sex workers onto the ‘right path’ – Malaysian minister

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com