دگرباشان جنسی در ایالات متحده در مقایسه با همتایان دگرجنسخواه، شانس کمتری در استخدام و یا دسترسی به بیمه درمانی دارند.

طبق نتایج منتشر شده در مجله اینترنتی BMJ Open، دگرباشان جنسی در معرض سلامت جسمی و روحی و کیفیت زندگی پایین تری هستند.

به گفته برتانی چارلتون، استادیار دانشگاه هاروارد T.H. در دانشکده بهداشت عمومی چان در بوستون، تحقیقات نشان داده است که تقریبا نیمی از اقلیت های جنسی در طول عمر خود، تبعیض های استخدامی را تجربه می کنند. [این] می تواند منجر به تفاوت در دسترسی به بیمه درمانی و در نهایت کیفیت زندگی و سلامت آنها شود.”

نابرابری جنسیتی در سیستم مراقبت بهداشتی برای دگرباشان جنسی:

او میگوید: “یافته های ما بر وجود نابرابری و تبعیض در حق اقلیت های جنسی در سیستم های استخدامی و مراقبت های بهداشتی دلالت دارند.”

تحقیقات قبلی زوج های همجنسگرا و دگرجنسخواه را مقایسه کردند. این پژوهش نشان داد که دگرباشان جنسی در مقایسه با همتایان دگرجنسخواه، بیشتر در معرض بی کاری و عدم دسترسی به خدمات بیمه درمانی هستند. به گزارش رویترز، چارلتون و همکارانش برای یافتن پاسخ به این سوال که آیا این یافته ها در فضای نمونه گسترده تری نیز صادق هستند، به پژوهش خود ادامه داده اند.

محققان پاسخ های بیش از ۱۰،۰۰۰ شرکت کننده در سنین ۱۸-۳۲ سال را که از سال ۱۹۹۶ با این پژوهش همکاری کرده اند، را مورد تحلیل قرار دادند. بعضی از شرکت کنندگان در این پژوهش، در هنگام پاسخ دهی به پرسشنامه تنها ۹ سال سن داشتند.

محققان اطلاعات موجود پیرامون هویت و گرایش جنسی را از نظرسنجی های سالانه جمع آوری کردند. آنها همچنین اطلاعات مربوط به کیفیت زندگی این شرکت کنندگان و سطح سلامت آنان را مورد بررسی قرار دادند. در این پرسشنامه ها، شرکت کنندگان، میزان تحرک، مراقبت از خود، ظرفیت فعالیت های روزمره، میزان درد و ناراحتی و اضطراب و افسردگی را ارزیابی کردند.

در ادامه این پژوهش، در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۳،  تیم پژوهشگر زیر نظر چارلتون به این نتیجه رسید که در طول سال گذشته، دگرباشان جنسی در مقایسه با همتایان دگرجنسخواه، با احتمالی بیش از دو برابر شغل خود را از دست داده و به بیمه خدمات درمانی دسترسی نداشته اند. آنها همچنین از سطح زندگی و سلامت پایین تری برخوردارند.

طبق این نظرسنجی، در مجموع ۷.۵٪ از دگرباشان جنسی بیکار بودند یا به دلیل بیماری یا ناتوانی کار نمی کردند، در حالی که ۵٪ بیمه نشده بودند. ۳۸٪ از افراد دسترسی به خدمات بهداشتی و پزشکی عمومی نداشته اند.

زنان دوجنسگرا، چهار برابر بیشتر از دیگر گروه ها در معرض نداشتن دسترسی به بیمه درمانی هستند.

مردان همجنسگرا ۵۰٪ بیشتر در معرض بیکاری و کار نکردن به علت بیماری یا ناتوانی بودند و زنان همجنسگرا ۸۴٪ بیشتر در معرض این عوامل بودند.

چارلتون معتقد است وضعیت می تواند حتی بدتر از داده های او باشد.

او به رویترز گفت: “اکثر شرکت کنندگان در این مطالعه سفیدپوست بوده و از خانواده هایی با درآمد متوسط ​​هستند. نکته مهم این است که یافته های ما، در مورد وضعیت دسترسی دگرباشان جنسی به کار و بیمه درمانی در میان شرکت کنندگانی که عمدتا دارای موقعیت اجتماعی بالا هستند، فراگیر است. با توجه به این، ممکن است که میزان بیکاری دگرباشان جنسی، یا میزان دسترسی آنها به خدمات بیمه درمانی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت دگرباشان در آحاد جامعه بدتر از یافته های ما باشد.”

رویترز گزارش داد که چارلتون معتقد است که راه حل در قوانین جدید است.

او گفت: “تا زمانی که همه مردم، صرفنظر از گرایش جنسی، به لحاظ قانونی از حقوق مشابهی برخوردار نشده اند، تفاوت های مربوط به گرایش جنسی ادامه خواهد یافت.”

ویلیام پادولا، استادیار دانشکده بهداشت عمومی بلمبرگ دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، مریلند، میگوید: “تحقیق جدید تفاوت های موجود در جامعه دگرباشان جنسی را نشان می دهد.”

عواقب طولانی مدت عدم سرمایه گذاری:

به گزارش رویترز او گفت: “با عدم سرمایه گذاری در نیازهای اولیه و مراقبت های بهداشتی پیش رو، پیامدهای درازمدت هزینه بیشتری خواهند داشت.”

پادولا گفت، یکی دیگر از مشکلات، عدم ارائه خدمات پزشکی مورد نیاز و ویژه دگرباشان جنسی در برنامه های مراقبت های بهداشتی است.

او گفت: “بیشتر برنامه های مراقبت های بهداشتی ارائه شده توسط کارفرمایان، ثابت و انعطاف ناپذیرند، به این معنی که آنها برای همه یکسان هستند. دگرباشان جنسی، به خصوص تراجنسی ها، ممکن است به خدمات بهداشتی و درمانی متفاوت و بیشتری احتیاج داشته باشند.”

پاندولا گفت، در نهایت، سرمایه گذاری در مراقبت های بهداشتی موجب بهره وری بیشتر میشود.

وی خاطر نشان کرد: نیازهای بهداشتی می تواند بسیار نگران کننده باشند. به عنوان مثال، کارمند تراجنسی که نگران هزینه های عمل تغییر جنسیت،  هورمون درمانی و یا نیازهای بهداشت روان است، به دلیل این نگرانی ها، دارای بازدهی کمتری در ساعات کاری است. این در حالی است که سرمایه گذاری $ ۱،۰۰۰ بیشتر در بیمه کارمندان توسط کارفرما و حذف این نگرانی ها، موجب افرایش بهره وری کارمندان و کسب $ ۱۰،۰۰۰ در عوض هر $ ۱،۰۰۰ می شود.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/lgbtis-in-the-us-less-likely-to-have-jobs-or-health-insurance-study/#gs.Obs3SlU

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com