نمایشگاهی که تنوع در زنانگی را با مدل های تراجنسی زن، به زیبایی به تصویر میکشد، به زودی افتتاح خواهد شد.

عالی کرو، عکاس بریتانیایی، امروز (۲۷ ژوئیه)، این نمایشگاه را در منچستر افتتاح میکند.

این نمایشگاه نه هفته ای که در کتابخانه مرکزی شهر منچستر برگزار میشود، تحت عنوان “درخشش فردگرا” آغاز به کار خواهد کرد.

نام این نمایشگاه از پاسخ به سوال یکی از مدل های تراجنسی این آثار، جود، که از کرو درباره چگونگی نورپردازی عکس هایی که ازاو گرفته بود سوال کرد الهام گرفته شده است.

کرو به سادگی پاسخ داد: “تو خود به ارمغان آورنده نوری هستی که در این عکس ها می بینی” و توضیح داد که او نور را دستکاری نمی کند یا عکس ها را ویرایش نمی کند.

او به Gay Star News گفت: “من قصد دارم که نور درونی این مدل ها را عکاسی کنم. آیا می دانید که کلمه عکاسی به چه معناست؟ رنگ آمیزی با نور. “

کرو اضافه کرد: “این پرتره ها خیلی صمیمی هستند.”

طرح روایت با استفاده از بدن، دستها، چشم ها:

عالی کرو می گوید که روایات تحول را دوست دارد. در حالی که او خود را تراجنسی نمی داند، او می گوید که علاقه وی به این روایت ها شخصی است، چرا که انعکاسی از زندگی خودش است.

او گفت: “دوران کودکی من سرشار از سوء استفاده جنسی و خشونت بدنی بود.”

کرو همچنین رویاهای بزرگی برای آغاز یک حرفه هنری در آینده داشت، اما به دلیل فشار ها، به راه “معقول” دیگری در زندگی پرداخت.

هنگامی که او متوجه شد که در زندگی خوشحال نیست، برای بهبود شرایط تن به تغییرات داد و در مدرسه شبانه سینما ثبت نام کرد. او همچنین با آج ویلکینسون معلم و مربی بزرگ آشنا شد.

کرو گفت: “داستان های این زنان تراجنسی علی رغم تفاوت بسیاری که با روایت زندگی من دارد، به طور همزمان، شباهت های قابل توجهی بین این روایات و روایت زندگی من وجود دارد. همه ما در زندگی راه را غلط رفتیم و در حال تغییر برای تصحیح راهمان هستیم.

او افزود: “ما از تاریکی درونی مان آگاه بودیم.”

سپس کرو توضیح داد: “از دوربینم برای سیاحت در روایت هر زن استفاده کردم.  من از مدل هایم خواستم که روبروی من بنشینند – که خودشان باشند ،ماسکی را که همه ما در زندگی به چهره داریم، رها کنند و با استفاده از بدن، دست ها، چشم ها، داستان خود را به من نشان دهند. من نگران ترسیدن مدلهایم بودم، اما آنها توانایی دیدن و ارزیابی خود واقعی شان را داشتند. من عاشق نگاه چالشی این مدل ها به لنز دوربینم هستم. در ژانویه ۲۰۱۸، Sparkle با من تماس گرفت تا از من بپرسد که آیا من با آنها همکاری خواهم کرد یا نه. “

توانمندسازی تراجنسی ها:

در کنار هر عکس روایتی از یک زن تراجنسی است. کرو می گوید که می خواهد اصالت روایات این زنان تراجنسی را در حین ابرازشان، حفظ کند.

بنابراین او به کمک اولیویا فیشر، که خود یک زن تراجنسی است، داستان های مدل های تراجنسی را تهیه کرده و ویرایش کرد.

یک مدل گفت: “تنها انتخاب واقعی در حین تغییر، زندگی کردن با هویت واقعی و یا زندگی نکردن است.”

یکی دیگر از آنها از اظهار داشت: “به دست آوردن آزادی زندگی کردن هویت واقعی ام، مثل تنفس با ریه هایم به روی سطح آب، پس سوختن و فریاد زدن برای هوا است.”

در آغاز سال جاری، Sparkle خیریه تراجنسی ها با کرو تماس گرفت تا درباره ی همکاری او در این پروژه صحبت کند.

Sparkle یک خیریه ملی تراجنسی ها است که هر سال در ماه جولای آخر هفته Sparkle را در منچستر جشن میگیرد. آنها همچنین سالانه با برگزاری مجموعه ای از رویدادها به جمع آوری کمک مالی و آگاه سازی جامعه در امور تراجنسی ها می پردازند.

کرو با این همکاری موافقت کرد و حتی عکاس رسمی برای جشن Sparkle سال جاری شد. درآمد حاصل از این نمایشگاه برای کمک به Sparkle در فعالیت هایشان، در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نمایشگاه، به وب سایت کتابخانه مرکزی منچستر مراجعه کنید.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/new-exhibition-features-trans-models-showcasing-diversity-in-femininity/#gs.=3m8gUQ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com