چند روز پیش عکس دسته جمعی برخی از سلبریتی ها بالای سر جمشید مشایخی، در حالی که بی حال روی تخت بیمارستان افتاده است در فضای مجازی منتشر شد و عکس العمل های فراوانی در پی داشت.

این که وقتی کسی در بیمارستان است و طبیعتاً حال جسمانی مناسبی هم ندارد، با سوء استفاده از این فرصت و به نام عیادت از بیمار، با او عکس یادگاری گرفته شود، آن هم در حالی که بیمار یا هوشیاریِ لازم برای مخالفت ندارد یا از سر ادب مخالفت نمی کند، هیچ ربط و نسبتی با رفتار اخلاقی، و حتی بدتر از آن، با حداقلِ ادبی که باید در دوران کودکی آموخت ندارد.

 

در غیاب بزرگان سینما و تئاتر همچون بهروز وثوقی، محمدعلی فردین، بازماندگان عصر طلایی سینمای ایران، حضور هنرمندانی متخلق به اخلاق و ادب غنی ایرانی، همچون جمشید مشایخی ها، غنیمتی بسیار ارزشمند برای تک تک ایرانیان بوده و هستند.

با ظهور جمهوری اسلامی و با مهاجرت بزرگان عرصه هنر و کسالت هنرپیشگان تاریخی سینما، برخی سلبریتی‌ ها، رشد و نمو کردند که نه تنها فهم درستی از موقعیت اجتماعی خود نداشته بلکه با سودجویی و فرصت طلبی، تنها به دنبال نزدیکی با بزرگان سینما بوده و از این راه توانستند بساطی برای خود در سینمای ورشکسته عصر جدید دست و پا کنند. عکس گرفتن چند هنرپیشه با جسم نحیف و ناتوان استاد مشایخی را می توان در این قالب مجسم کرد. حرکت زشت و زننده ای که با واکنش منفی فرزند استاد مشایخی مواجه گردید و با ارسال تصویر این به اصطلاح هنرمندان، مراتب نارضایتی خود و خانواده استاد از این اقدام شهرت طلبانه را اعلام نمود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com