قبل از هر چیز باید تکلیف این موضوع را روشن کنیم که شر اصلی در مملکت ما نظام ضد مردمی ولایت فقیه است و مقصر اینکه عده ای از فرزندان راه گم کرده این آب و خاک اکنون دیگر به “آمریکایی های ایرانی تبار”و مکنده ” ساندیس های ” ترامپ ” تبدیل شده و برای “پمپئو و ترامپ ” که درآرزوی حمله نظامی به کشور ما هستند هورا می کشند ، راجمهوری اسلامی و شخص ” خامنه ای ” و” نظام استبدادی ولایت فقیه ” می دانیم . البته نه اینکه چون نظام استبدادی و ضد ملی اسلامی بر کشور ما حاکم است ، هر ایرانی مجاز به هر خیانتی به کشور خود است ، اما سبب ساز خیانت بعضی ایرانیان در همکاری با دشمنان قسم خورده استقلال و آزادی و دمکراسی و حکومت قانون در ایران را باید جمهوری اسلامی بدانیم .
” پمپئو ” در این سخنرانی افراد جمع آمده در گرد همایی را جندین بار و با تاکید ” Iranian American ” نام گذاری می کند ، مترجم همزمان ” صدای آمریکا ” این عبارت را ” آمریکایی های ایرانی تبار ” ترجمه می کند اما در سایت فارسی سفارت مجازی آمریکا ، عبارتی را که که “پمپئو ” به کار برده است ” ایرانیان آمریکایی ” ترجمه کرده است ، فرق این دو هم در اینستکه ” آمریکایی ایرانی تبار ” که ” پمپئو ” بکار برده است تحقیر آمیز است و یعنی فردی که ” ایرانی بوده ” و اکنون یک آمریکایی است ، متعهد به دفاع از منافع کشور جدید خود یعنی آمریکا است و فقط نژاد او ” ایرانی ” است که در حقیقت تاثیری هم در موضعگیری های سیاسی – اجتماعی فرد ندارد . البته سایت سفارت مجازی آمریکا با ” بکار بردن عبارات ” ایرانیان آمریکایی ” خواسته است زهر بر خورد تحقیر آمیز وزیر امور خارجه نسبت به شرکت کنند گان در گردهمایی و ایرانیان هوادار سیاستهای ” ترامپ ” در ایران را بگیرد .

بر این اساس “پمپئو ” از همان اول با ایرانیان هوادار خود و شرکت کننده در جلسه بعنوان کسانی که باید ” دفاع از منافع ” ” آمریکا ” برای آنان مهمتر از دفاع از وطن سابق اشان باشد برخورد کرده و زمینه را برای اینکه این آقایان و خانمها به فکر اینکه ” آمریکا ” منافع ایران را در نطر بگیرد کاملا از میان بر می دارد .
در سیاستهای “ترامپ” که در این سخنرانی از زبان “پمپئو ” شنیده شد ، منافع ” ایران ” و ” مردم ایران ” تابعی از منافع آمریکا است ، او به این ” آمریکایی های ایرانی تبار ” در باغ سبز هم نشان می دهد و به زبان بی زبانی می خواهد به آنها بگوید در ازای اینکه اکنون یه ” امریکایی های مدافع منافع این کشور ” تبدیل شده اند زمینه رشد و ترقی آنها فراهم است ، تو گویی که اگنون همه آمریکایی ها در استخر شیرو عسل حمام می کنند وهر کس که آمریکایی شود مدارج ترقی را بی معطلی طی خواهد کرد .در این ارتباط وی نمونه هایی از ایرانیان موفق در آمریکا که به پستهای مهم رسیده و در تجارت موفق بوده اند را مطرح کرده و می گوید که آمریکا بدنبال آنست که همه ایرانیان در داخل کشور هم به چنین موفقیتها و پستهای بالایی برسند ، این حرف و ادعای “پمپئو ” مانند خروس قندی است که روباه مکار به دست ” جوجه خروس ” می دهد تا هوش از سرش بریاید ، اولا چند درصد ایرانیان در آمریکا به چنین مناصب بالایی رسیده اند؟ البته تعداد کمی و بیش از ۹۵% آمریکایی های ایرانی تبار با حداقل ها زیست می کنند ، ثانیا این دسته از ایرانیان سابق که به این حد از پست ومقام رسیده اند ، آمریکایی شده اند ، خود وی هم نام آنان را ” آمریکایی های ایرانی تبار ” می نامد یعنی باید آمریکایی فکر کنند ، در حوزه سیاست و اجتماع و تفکر یک آمریکایی باشند ، منافع آمریکا را مقدم بر منافع همه دنیا از جمله کشور سابق خود ایران بدانند و برای هر برخوردی با “ج.ا.” حتی حمله نظامی بر علیه کشور سابق خود در کنار ” ترامپ . پمپئو وشلدون ادلسون ” بایستند و از آنان دفاع کنند ، و تازه بعد از همه این ها چند درصد ناقابلشان که عموما هم نخبه فکری و مالی و اجتماعی هستند ترقی کنند ، یعنی وقتی ” پمپئو ” آرزو می کند که همه ایرانیان به چنین پیشرفتهایی دست یابند از ما ایرانیان می خواهد مانند ” ماکان رحیم دل ” که بقول ایشان اکنون دستیار دادستان کل در وزارت دادگستری آمریکاست پیشرفت کنیم ، یا مانند دهها ایرانی که اکنون در مراکز مختلف مانند “بنیاد دفاع از دموکراسی ” و ” شورای روابط خارجی ” در خدمت پیشبرد اهداف کشور آمریکا هستند ، ” امریکایی ” شویم ، خلاصه همه ایرانیان باید “آمریکایی ایرانی تبار ” شوند تا گویا در پیشرفت و ترقی برویشان باز شود که می دانیم در باغ سبز است و دیگر هیچ ، می گویند کسی از دوستش پرسید شراب هفت ساله داری مقداری به من بدهی ؟ گفت اگر این شراب را به همگان می دادم که هفت ساله نمی شد ! حالا اگرقرار باشد ۸۰ میلیون ایرانی همه مثل این ” آمریکایی های ایرانی تبار ” شوند که دیگر ایرانی باقی نمی ماند و رمز بقای کشور ما اینست که همیشه تعداد بسیار کمی مانند این ” آمریکایی های ایرانی تبار ” بخدمت خارجی در آمده اند ، به همین خاطر می توان وباید نام این عناصر را که با همکاری اشان با کشور خارجی و آنهم در امر مشخص ” مبارزه سیاسی ” به مبارزه ملت ایران با حکومت اسلامی ضربات اساسی می زنند ” جوجه تیغی زشت ” و بنا به اصطلاح عامیانه ” ساندیس خور ” نام نهاد و همیشه حساب مبارزه ملی گرایان و نیروهای مترقی را از مبارزه ایندسته در راه دفاع از منافع آمریکا جدا کرد تا مردم بدانند تلاشهای مبارزان صادق و ملی گرا و مترقی در راه سعادت و بهروزی ایران و ایرانی ، مبارزان برای امحای ولایت فقیه ، هیچ ربطی به تلاشهای ” آمریکایی های ایرانی تبار ” ندارد و این ” جوجه تیغی های زشت و ساندیس خور ” نیز مورد تنفر ، ملیون و نیروهای مترقی هستند .
جالب اینکه بر اساس آنچه که به دعوت شدگان قول داده شده بوده است قرار بوده ” پمپئو ” در این دیدار به سئوالات شرکت کنند گان در باره سیاستهای ” ترامپ ” در برخورد با ج.ا. پاسخ داده شود ، بعد به انها گفته می شود که سئوال های خود را بنویسند و بعد هم از پاسخ گویی به سئوال های مدعوین خبری نمی شود و “هما سرشار ” در مصاحبه با ” تلویزیون انترنشنال ” می گوید : ” پمپئو به بسیاری از مسائلی که در ذهن شرکت کنند گان بود اشاره نکرد ، از جمله به موضوع ممنوعیت مسافرت ایرانیان به آمریکا ، به مذاکره دولت آمریکا با ” مجاهدین خلق ” و اما آنچه که وی مطرح کرد امیدواری ” کاخ سفید ” به نشتن با ج.ا. پای میز مذاکره بود ” باید به ایشان و سایر شرکت کنند گان گفت که ” اتفاق وی نیامده بود که به سئوالات شما پاسخ گوید وی این گرد همایی را ترتیب داده بود که از شما بعنوان سیاهی لشکر و کارت برنده برای به مذاکره کشاندن ج.ا. و یا در احتمالی محدودتر حمله نظامی به ایران استفاد کند .


از نظر “ترامپ” و تیم مشاورانش ، ” ، آمریکایی های ایرانی تبار ” در جایگاهی نیستند که برای ” امریکا ” در برخورد با ج.ا. تعیین سیاست کنند ، آنها باید مانند فراریان از اردوگاه خودی به اردوی مقابل ، به نقش تحقیر آمیز در تبدیل شدن به بلندگوی سیاستهای اجرای ” آمریکا ” در باره ” ایران ” بسنده کنند تا ” ترامپ ” و “پمپئو ” بتوانند لاف بزنند که ” ببنید این خود ایرانیان هستند ” که خواهان بر خورد شدید و تحریم و شاید هم حمله نظامی به ” نظام سیاسی ” حاکم بر کشور خود هستند . البته در راه جمع کردن این آقایان و خانمها ، البته ” ساندیس ” هم می دهند ، اکنون دسته دیگری نیز به ” ساندیس خورهای “(۱) ایرانی اضافه شدند ، ” خامنه ای ” دسته چماقدار و ” ساندیس خور ” خود رادارد ” آمریکا ” نیز ساندیس خورهای خود را گرد می آورد . در هر صورت می توان با صدای بلند فریاد زد که ” لعنت به ساندیس خور” چه از نوع فقاهتی آن و چه از نوع ” آمریکایی ” آن

(۱) منظور از “ساندیس خور” نیروهای مزدوری هستند که خود تعیین کننده تحرکات سیاسی نیستند و در ازای گرفتن مزد ناچیز ، برای “رهبر خود ” که به آنان این مزد حداقل را بدهد ” مرده باد زنده باد ” می گویند .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com