وزیر دادگستری تایلند بر آن است که به سرعت اتحاد مدنی هجنسگرایان را قانونی کند.

یک کمیته فرعی وزارت دادگستری به تازگی پیش نویس لایحه مشارکت مدنی را به پایان رسانده است. رئیس این کمیته فرعی گفت که نسخه نهایی پیش نویس لایحه برای ماه سپتامبر آماده خواهد شد. پس از ارائه نسخه نهایی پیش نویس این لایحه، پارلمان تایلند در مورد تصویب آن به قانون به رای گیری خواهد نشست.

Pitikan Sithidej، مدیر کل اداره حفاظت از حقوق و آزادی ها (RLPD) به بانکوک پست گفت که وزیر دادگستری ACM Prajin Janthong، بر آن است که این لایحه را به سرعت به قانون تبدیل کند.

Pitikan گفت: “از زمانی که وزارت دادگستری شروع به نوشتن این لایحه کرده است، بازخورد بسیار خوبی از جامعه همجنسگرایان داشته ایم. بیش از ۶۰،۰۰۰ امضا برای حمایت مالی از این لایحه جمع آوری شد. بر این باوریم که هنوز تعداد بسیاری از حامیان این لایحه، خاموش هستند چرا که بسیاری از اعضای جامعه دگرباشان جنسی تا کنون حمایت خود را از این لایحه نشان نداده اند.”

کمیته فرعی پیش از اتمام نسخه نهایی این پیش نویس، به مشورت عمومی در سطح ملی درباره این لایحه پرداخته است. این پیش نویس برای بررسی در این هفته به RLPD فرستاده شده است. RLPD برای اتمام بررسی خود، تا ماه سپتامبر وقت دارد. سپس این پیش نویس، پیش از ارائه به هیات دولت، به تصویب وزیر دادگستری خواهد رسید.

Pitikan گفت که قبل از معرفی این لایحه به پارلمان، دولت باید به چند امر مهم رسیدگی کند.

آنها از این قرارند:

  • بالا بردن آگاهی اجتماعی در مورد اتحاد مدنی همجنسگرایان
  • تحقیق در مورد تعداد زوج های همجنسگرای ثبت شده در تایلند
  • انتخاب نهاد دولتی مسئول برای اجرای قانون اتحاد مدنی همجنسگرایان

Pitikan در آخر گفت برای اینکه زوج های همجنسگرا به تدریج بتوانند اتحاد مدنی شان را به شکل قانونی ثبت کنند، جزییات این قانون و نحوه اجرای آن باید نوشته شود.

تایلند یکی از امن ترین کشورها برای دگرباشان جنسی در آسیا است. تهیه لایحه ازدواج مدنی همجنسگرایان، پس از اینکه مجلس تایوان در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت که در دو سال آینده ازدواج همجنسگرایان را قانونی کند، به سرعت پیش رفته است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/thai-government-wants-to-quickly-pass-same-sex-civil-union-law/#gs.5==Aflk

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com