دومین انتخابات پاکستان قرار بود یک رویداد تاریخی برای جامعه تراجنسی ها باشد. اما این رویداد در عوض، به مجموعه ایی از ناامیدی های تبدیل شد.

برای اولین بار در تاریخ پاکستان، تراجنسی ها قادر به ثبت نام برای رای دادن به عنوان جنسیت سوم “X”بودند. تغییر در قوانین ملی به این معنی بود که تراجنسی ها می توانند با ارائه کارت شناسایی منعکس کننده جنسیت واقعی شان و به کارت رای مطابق جنسیت واقعی شان دسترسی پیدا کنند.

تعدادی از تراجنسی ها حتی به عنوان کاندیدا در این انتخابات حضور داشتند. اما بسیاری از آنها به دلیل عدم وجود امکان ثبت  نامزدی شان با جنسیت “X” مجبور به ترک رقابت ها شدند.

تعدادی تراجنسی حتی برای حضور در غرفه های رای گیری در سراسر کشور به عنوان ناظر انتخاباتی آموزش دیده بودند.

اما مقامات، مانع رای دادن هزاران نفر از تراجسی های زنی که هنوز دارای کارت شناسایی با جنسیت مرد بودند شدند.

قمر نسیم، یکی از فعالان برجسته حقوق تراجنسی ها، گفت: “کارت شناسایی ملی با جنسیت X تنها برای ۱۲۷ نفر در خیبر پختونخوا صادر شده است.”

اما پلیس حتی از رای دادن برخی از تراجنسی ها که دارای شناسه ملی به روز شده بودند، جلوگیری کرد. براساس گزارش های رسانه ها، پلیس در منطقه خیبر پختونخوا (KP)، مانع رای دادن حدود ۲۵ نفر از تراجنسی هایی که دارای شناسنامه ای به روز شده بودند، شده است.

در بیانیه ای از گروه عملیات تراجنسی های پاکستان در این باره آمده است: «حساسیت کارکنان رای گیری و پلیس در مورد رای دهندگان و ناظران تراجنسی، در خیبر پختونخوا بسیار ناامید کننده است. اکثر تراجنسی ها در پیشاور (یک شهر در KP) از دادن رای محروم شدند. کمیسیون انتخابات پاکستان قادر به درک مشکلات زنان تراجنسی در پاکستان نیست.”

ناظران رای گیری:
ناصم سرپرست سازمان محلی تراجنسی ها، Blue Veins است. او ۲۵ زن تراجنسی داوطلب را به عنوان ناظر انتخاباتی تعلیم داد. 

اما تبعیضی های دور از انتظاری که تراجنسی ها در روز انتخابات با آن مواجه شدند، شادی پیروزی های اخیر جامعه تراجنسی ها را از بین برد.

به گفته  Blue Veins  و Trans Action Pakistan، پلیس تعدادی از زنان تراجنسی را از انجام وظایفشان به عنوان ناظر انتخاباتی منع کرد.

بقیه ناظران داوطلب تراجنسی، علی رغم انفجار یک بمب و گرمای هوا، موفق به انجام وضایفشان شدند.

انتخابات پاکستان با ادعای برخی به تقلب در انتخابات، جنجالی شده است. اما آخرین نتایج شمارش آراء از پیروزی ستاره سابق کریکت، امران خان ازحزب

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/thousands-of-trans-people-turned-away-from-voting-in-pakistans-elections/#gs.bOCDKv0

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com