سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱ مرداد ۱۳۹۷: دو زندانی که به اتهام تجاوز و قتل دو کودک در پرونده‌های جداگانه به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند در ملأ عام و در حضور مردم مشهد اعدام شدند.

بنا به گزارش تسنیم، صبح روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه، حکم اعدام دو زندانی در ملأ عام و در حضور مردم مشهد (در بولوار حر “شهرک شهید رجایی”) به اجرا درآمد. این دو زندانی به اتهام تجاوز و قتل دو کودک در پرونده‌های جداگانه به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند.

بنا به گزارش میزان، هویت یکی از اعدام شدگان “علی‌اصغر اشرفی” فرزند محمد و متولد ۱۳۵۵ اعلان شده است که متهم بود در تاریخ ۷ فروردین ماه ۱۳۹۷ به یک دختر بچه ۸ ساله تبعه کشور افغانستان تجاوز کرده و وی را به قتل رسانده است.

هویت دیگر زندانی که در این روز در ملأ عام اعدام شد، “سجاد رشیدی” فرزند اسد و متولد ۱۳۷۰ اعلان شده که متهم بود در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ یک پسر بچه ۱۰ ساله را ربوده تا به وی تجاوز کند، اما پس از مقاومت کودک وی را به قتل میرساند.

گفتنی است، اعدام‌های در ملأ عام که در ایران انجام میشوند بارها توسط سازمان ملل مورد انتقاد قرار گرفته است. پیش‌تر هم دبیر کل سازمان ملل و هم گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران در گزارش‌هایشان خواستار منع اجرای حکم اعدام در ملأ عام شده‌اند.

بر اساس گزارش سالانه اعدام که از سوی سازمان حقوق بشر ایران منتشر شد، در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۱ اعدام در ملأ عام صورت گرفته است.

فایل پی‌دی‌اف گزارش سالانه اعدام سازمان حقوق بشر ایران را از این لینک دریافت کنید​

















نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com