حجت‌الاسلام دکتر محمد علی محسن‌زاده دیروز در وبسایت خود با تکرار مکررات رایج درباره سند۲۰۳۰ از شمول «زنان و مردان همجنس‌باز، دوجنسه‌ها و تراجنسیتی‌ها» در عدالت جنسیتی و توسعه اقتصادی و رفع تبعیض ابراز نگرانی کرده‌اند.

البته ایشان همه اقلیت‌های جنسی را به یک چوب زده‌اند که انصاف نیست. نماینده‌های جمهوری اسلامی با افتخار در سازمان ملل می‌گویند که «افراد دوجنسه طبق فرمان آیت‌الله خمینی ارث دریافت می‌کنند».

حالا چطور است که حق بیناجنسی همان یک سهم ارث است و در توسعه اقتصادی نباید باشند باید از دکتر حجت‌الاسلام پرسید.

در مورد ترنس‌ها هم که لازم است یکی زنگ بزند حاج‌آقا را بیدار کند. حتی مقامات جمهوری اسلامی هم در پی لایحه حمایتی از ترنس‌ها هستند. هرچند که ده سالی است خاک خورده اما حق بدهید به رسمیت شناختن حقوق ترنس‌ها را جزو خیانت‌های خیالی که به این سند نسبت داده می‌شود نشماریم.

در پایان وقتی به قسمت «درباره ما» در وبسایت ایشان می‌روید که بدانید با کدام تخصص و تاریخچه درباره این مسائل صحبت کرده‌اند تنها چیزی که نوشته شده این است: «الحمد لله علی کل حال.»

لینک به متن مورد اشاره: http://mohsenzade.com/anti2030/

پی‌نوشت:
یکی از اهم ایرادات وارده به سند از نظر ایشان «هیچ انگاشتن بدنه نخبگانی و به کار نگرفتن جامعه علمی کشور در فرایند بررسی و تصویب» این سند بوده است.
هرچند ایشان و هم‌قطارانشان هستند که بدنه نخبگان جهانی در حوزه حقوق بشر را هیچ می‌انگارند، اما از کنار این تناقض هم آسان نمی‌توان گذاشت که کسی از «هیچ انگاشته شدن» گله دارد همجنسگرایان و ترنس‌ها و بیناجنسی را هیچ می‌انگارد.

در فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام به شش‌رنگ بپیوندید:

https://www.facebook.com/6rang.Iran
https://t.me/Iran6Rang
https://www.instagram.com/6rangiran

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com