ماف نیوز: مختار زارعی بعد از احضار از سوی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج بازداشت گردید. او روز گذشته گفته بود که احضارش به دادسرا در رابطه با نگارش نامە‌ی انتقادی‌اش به رهبر جمهوری اسلامی است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «مختار زارعی» فعال سیاسی از اهالی سنندج که پیش از این با دریافت برگه‌ی احضاریه‌‌ی دادگستری جهت «تفهیم اتهام با حق داشتن وکیل» به شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهر احضار شده بود، روز شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ با مراجعه به دادسرای سنندج بازداشت شد.

«مختار زارعی»


تلگرام ماف نیوز
آقای زارعی روز گذشته در این رابطه با نگاشتن مطلب کوتاهی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: «رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید هیچ کس نباید به خاطر انتقاد از من مورد مؤاخذه قرار گیرد. اما با این حال من مختار زارعی، روز سی‌ام تیرماه که اتفاقا روز تولدم است، در رابطه با نوشتن نامه‌ای انتقادی به ایشان در دادسرا مورد مؤاخذه قرار می‌گیرم.»

او در نامه‌ی مورد ذکر نوشته بود که: «در این سه دهه که رهبر بالاترین مقام سیاسی ایران بوده، شاهد موارد متعدد رفتارهای غیر دمکراتیک، نقض حقوق بشر و سلب آزادی بوده‌ایم. کمترین مسئولیت ایشان، پاسخگویی است. توضیحات ایشان ممکن است من معترض را قانع کند که اشکال کار از جای دیگریست اما شکایت و پرونده‌سازی نه من را قانع میکند و نه ساکت. همانطور که در ابتدای آن نامه هم پیشبینی کرده بودم بازداشت و زندان محتمل است اما کارساز نیست. به دادسرا می‌روم اما به قول دکتر شریعتی حسرت شنیدن یک آخ را بر دلشان خواهم گذاشت. به امید نهادینه‌شدن آزادی بیان.»

وی که سابقه‌ی فعالیت در «اتحادیه‌ی دموکراتیک دانشجویان کُرد» و چندین نشریه‌ی دانشجویی را دارد، پیشتر نیز سابقه‌ی بازجویی و بازداشت را داشته و یک بار در روز شنبه ۲۴ اسفند ۹۳ در منزل شخصی خود در سنندج دستگیر و پس از نزدیک به یک ماه با تودیع وثیقه آزاد شد. آن‌زمان اتهامات مطروحه علیه وی «تبلیغ علیە نظام»، «توهین بە مقدسات» و «نشر اکاذیب» بودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com