جوانی که از خشونت همجنسگراستیزانه در ترکیه به هلند گریخته است از سوی اداره مهاجرت هلند با رد درخواست پناهجویی مواجه شده است. دلیل اعلام‌شده: «به اندازه کافی همجنسگرا نیست». Getty Images

 

این مطلب جا افتاده است که سکشوالیته یک اروپایی سیال باشد، اما از یک پناهجوی ال‌جی‌بی‌تی دراروپا انتظار می‌رود مطابق کلیشه‌های جنسیتی و جنسی باشد.

جوان ۲۸ ساله‌ای که از خشونت همجنسگراستیزانه در ترکیه به هلند گریخته است از سوی اداره مهاجرت هلند با رد درخواست پناهجویی مواجه شده است. علت رد پناهجویی به طور مشخص اینطور اعلام شده است: «به اندازه کافی همجنسگرا نیست».

این مرد که سرجان نام دارد دو سال پیش بعد از آشکارسازی به عنوان همجنسگرا و امتناع از ازدواج با یک زن بخاطر تهدید به مرگ از سوی خانواده از ترکیه فرارکرد.

پس از دو مصاحبه ۵ ساعته و ۸ ساعته، سرجان موفق نشده افسران اداره مهاجرت هلند را نسبت به گرایش جنسی‌اش قانع کند. وظیفه اثبات ادعاهای مرتبط با پرونده پناهجویی بر عهده پناهجوست و افسر اداره مهاجرت بر اساس ارزیابی مصاحبه‌ها تصمیم می‌گیرد که درخواست پناهجویی معتبر است یا خیر.

سرجان به این تصمیم اداره مهاجرت اعتراض کرده اما در مدتی که نتیجه این اعتراض مشخص می‌شود حق ندارد در هلند بماند. یک گروه مردمی در حال جمع آوری امضا برای جلوگیری از اخراج او از کشور است.

این تنها مورد نیست. بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۱ در دانشگاه آزاد هلند Vrije Universiteit و گروه مدافعان ال‌جی‌بی‌تی سی‌اوسی هلند COC Netherlands منتشر شده است، حدود ۲۰۰ نفر هر ساله بخاطر ترس موجه از تعقیب و آزار بر اساس گرایش جنسی یا هویت جنسیتی درخواست پناهجویی می‌دهند. بسیاری از این افراد کسانی هستند که در کشور خود سال‌ها گرایش جنسی خود را سرکوب کرده‌اند و لذا صحبت کردن درباره آن برایشان دشوار است.

به نقل از سارا فرنچ برنان، محقق دکترا در کالج معلمان دانشگاه کلمبیا، «این اغلب پذیرفته شده است که گرایش جنسی یک فرد هلندی ممکن است سیال باشد. اما پناهجویان ال‌جی‌بی‌تی باید از کلیشه‌های انعطاف‌ناپذیر جنسی و جنسیتی تبعیت کنند.»

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com