تمام مدارس انگلستان اکنون ملزم به آموزش روابط عاشقانه و آموزش های جنسی هستند و برای اولین بار، این آموزش شامل رابطه جنسی همجنسخواهانه میشود.

این اولین تغییر در آموزش جنسی در سراسر انگلستان در ۱۸ سال گذشته است. دیمین هیند، وزیر آموزش و پرورش، امروز در پارلمان گفت که مباحث جدیدی که در مدرسه ابتدایی تدریس خواهد شد، متناسب با سن دانش آموزان است:

“این مباحث شامل تدریس محتوای رنگین کمانی به عنوان یک ویژگی قوی در سنین مناسب است. اگرچه، هسته اصلی این مباحث توسط وزرات آموزش و پرورش تعریف شده است، اما همچنان، اجازه انعطاف در طرح این مسائل را به دانش آموزان مدارس میدهد.”

با این حال، وزارت آموزش و پرورش تایید کرده است که آموزش های رنگین کمانی “اجباری” خواهد بود – بدون هیچگونه استثنایی حتی در مدارس مذهبی تدریس خواهد شد.

این یک پیروزی برزگ برای فعالان حقوق دگرباشان جنسی که برای مبارزه شمول دگرباشان جنسی در آموزش های مربوط به روابط عاشقانه و آموزش جنسی در انگلستان، مبارزه کرده اند، محسوب میشود.

استقبال محتاطانه فعالان از این خبر:

هاتی اسمارت، رئیس غرور دانشجویان به ما می گوید:

“این خبر که همه مدارس انگلستان، بدون استثناء، رابطه جنسی و روابط عاشقانه همجنسخواهانه را ندریس خواهند کرد، عالی است.”

 Terrance Higgins Trust که برای بیش از ۳۰ سال برای شمول آموزش جنسی بهتر در مدارس مبارزه کرده است نیز از خبر خوشحال شد. با این حال، آنها به لزوم نظارت بر اجرای این طرح هشدار داده اند:

“در زمانی که، به طور متوسط، یک فرد ۱۵ تا ۲۴ ساله هر روز در انگلیس مورد تشخیص HIV می گیرد، به روز رسانی مباحث مربوط به روابط عاشقانه و جنسی، خیلی زودتر از اینها باید انجام میشد. یان گرین، مدیر اجرایی Terrence Higgins Trust می گوید، جوانان بیشترین آمار ابتلا STI را  دارند.

“لازم است که مناسب بودن این آموزشها مورد ارزیابی عملی قرار گرفته و برای اطمینان از تدریس آنها در تمام مدارس نظارت شود. این مساله باید شامل مدارس مستقل و مذهبی باشد. ما دولت را در این زمینه مسئول میدانیم.”

“اگرچه دولت تصمیم داشت که آموزش مباحث اجباری RSE در انگلیس را ازماه سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز کند، این مساله با یک تاخیر ۱۲ ماهه روبرو شده است. ما به صراحت می گوئیم که این تاخیر نباید بیشتر شود. “

در کلاس های جدید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مباحث فعلی از سال ۲۰۰۰ تا به حال به روز رسانی نشده است. از طریق بازنگری، تغییر قابل توجهی از جمله شمول روابط همجنسگرایانه، هویت جنسیتی، سلامت روان، رضایت و امنیت در اینترنت به این مباحث اضافه شده است.

کلاس ها مناسب سن دانش آموزان خواهند بود، این به این معنی است که به کودکان در مدارس ابتدایی تنها روابط و دوستی ها آموخته می شود. مباحث مقطع ابتدایی در مورد ساختار خانواده و انوع روابط خواهد بود.

در مدارس راهنمایی، نوجوانان در مورد حقایق “قانون، جنس، جنسیت، سلامت جنسی و هویت جنسیتی” یاد می گیرند. این آموزشها روشن می کنند که:

جنسیت و هویت جنسی افراد باید به موقع وبا روشی روشن، حساس و محترمانه مورد بررسی قرار گیرد.

به هنگام آموزش این مباحث، ممکن است که نوجوانان جنسیت و یا هویت جنسی خود را قبول کنند. این آموزش ها، باید فرصت برابر برای بررسی ویژگی های رابطه همجنسخواهانه ثابت و سالم را فراهم کند.

اگرچه در این خبر آمده است که مدارس قادر به انتخاب آزادانه درچگونگی ارائه محتوای ویژه رنگین کمانی هستند، وزارت آموزش و پرورش می گوید: “در کل برنامه، سرفصل های آموزش یکسان و سراسری است.”

آیا این برنامه آموزشی در مدارسی که مخالف تدریس شمول دگرباشان جنسی در این دروس هستند، اجرا خواهد شد؟
اما لیام بیتی، THT، به GSN می گوید که این موسسه خیریه بر نحوه تدریس این عناوین در این مدارس نظارت خواهد کرد:

“ما در ماه نوامبر به وزارت آموزش و پرورش، در رابطه با تقویت قوانین برابری در این سرفصل های آموزشی، و همچنین نیاز به حفظ حق هر جوان برای دسترسی به اطلاعاتی که می تواند به سلامت آنها کمک کند، مشاوره خواهیم داد.”

بیتی می خواهد دولت را وادار به حاصل کردن اطمینان از عدم برخورد اخلاقی با آموزش روابط و رابطه جنسی کند.

ساختار آموزش روابط جنسی:

در سال ۲۰۱۷، غرور ملی دانشجویان ملی و Terrence Higgins Trust، برای ایجاد این تغییر، متحد شده و کارزای را شروع کردند. آنها با ارسال ۴۰۰ کارت ولنتاین به نمایندگان مجلس، خواستار تغییر شدند.

فقط چند هفته بعد، وزیر آموزش و پرورش جاستین گرینینگ اعلام کرد که آموزش جنسی اجباری را معرفی خواهد کرد.

جک بوروز،فارغ التحصیل دانشگاه برایتون و معاون غرور ملی دانشجویان، به Gay Star News، در مورد کیفیت پایین آموزش روابط جنسی در زمان تحصیل او می گوید:

“تنها جیزی که به خاطر می آورم این است که مجبور به قرار دادن موز در کاندوم میشدیم. ما همه کتاب های تصویری از زنبور عسل و گل را وقتی که جوان تر بودیم، دیده ایم. اینکه شاهد این هستیم که جوانان میتوانند نسخه رنگین کمانی این کتاب های تصویری را داشته باشند، عالی است.

این آموزشها بسیار مهم هستند، چراکه این روزها، افراد بیشتری در سنین نوجوانی و جوانی آشکارسازی میکنند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/lgbt-sex-ed-to-be-taught-in-england-including-in-faith-schools/#gs.P6CwyUo

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com