اولین جشن غرور بین المللی دگرباشان جنسی در علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضیات، در روز پنجم ژوئیه امسال برگزار شد.

چرا؟

بسیاری از دگرباشان جنسی مشغول به کار و تحصیل در علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی (STEM) همچنان برای ابراز خود واقعی شان با مشکلات بسیاری روبرو هستند. (رجوع شود به:  تحقوق سال ۲۰۱۳: Queer in STEM،  عوامل موثر بر محیط علمی منتشر شده در سال ۲۰۱۴، نظرسنجی جامعه فیزیک آمریکا در سال ۲۰۱۵،  آشکار سازی در STEM: عوامل تأثیرگذار بر حفظ دانشجویان اقلیت جنسی در STEM  منتشر شده در سال ۲۰۱۸). ما بر این باوریم که به رسمیت شناختن این روز می تواند راه حلی برای کمک به افزایش آگاهی و حمایت از دگرباشان جنسی در STEM باشد. ما می خواهیم که این روز، بخشی جدید و مهم از اعمال فشار جهانی برای افزایش تنوع و شمول دگرباشان جنسی در STEM باشد.

کی؟

ما روز پنجم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸ را برای جشن گرفتن این مساله انتخاب کردیم، زیرا می توان آن را «۵۰۷» که در نانومتر، طول موج رنگ سبز در پرچم رنگین کمان و نماینده طبیعت است، نامید. اگر شما در ایالات متحده هستید، این عدد ‘۷۰۵’  که طول موج رنگ قرمز و نشان دهنده زندگی است، میباشد.

چگونه؟

هر حرکتی برای ارتقاء و حمایت از دگرباشان جنسی در  STEM با ارزش است. شما می توانید با دنبال کردن و کمک به هشتگ #LGBTSTEM این روز را در رسانه های اجتماعی جشن بگیرید – روایات ها، تصاویر و فیلم های خود و یا افراد الگو را به اشتراک بگذارید و به مشاهده پذیری دگرباشان جنسی در علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی کمک کنید. اگر شما یا سازمان شما میخواهید در این برنامه مشارکت کند، لطفا مجموعه ابزار روز LGBTSTEM را دانلود کنید یا در اینجا یا در رسانه های اجتماعی ما @PrideInSTEM@houseofstem@InterEngLGBT,@OUTinSTEM) با ما تماس بگیرید.

در اینجا می توانید گزارش مطبوعاتی این رویداد را بخوانید. خلاصه این گزارش اینجا قابل دسترسی است. 

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:
https://prideinstem.org/lgbtstemday/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com