مبارزه برای جرم زدایی همجنسگرایی در لبنان بالاخره پیروز شد. دادگاه تجدیدنظر لبنان تصریح کرد که همجنسگرایی جرم نیست.

لبنان به موجب ماده ۵۳۴ قانون مجازات، مجازات همجنسگرایی را تا یکسال زندان محکوم می کرد. ماده ۵۳۴ رابطه جنسی غیر طبیعی را ممنوع می کند. اگر چه این قانون به تازگی مورد استفاده قرار نگرفته است، مقامات از آن برای ارعاب جامعه دگرباشان جنسی استفاده می کنند.

تصمیم دادگاه تجدید به عنوان اولین باری که دادگاه تجدید نظر دادگاه چنین رایی میدهد، تاریخی است. چهار جلسه دادگاه قبلی در مورد این موضوع در دادگاه های جنایی برگزار شده است.

دادگاه در حکم خود اعلام کرد که رابطه جنسی همجنسگرایان، مگر آینکه در ملآ عام یا با فردی خردسال صورت بگیرد، مجازات نمی شود.

قاضی رندا خوری همچنین تصریح کرد که ماده ۵۳۴ منسوخ شده و “پیشرفت های اجتماعی فعلی” را منعکس نمیکند.

اگرچه قانونی شدن همجنسگرایی در لبنان راه طولانی پیش رو دارد، اما این حکم گامی مثبت به جلو است.

نیاز به وارد عمل شدن سیاستمداران:

طبق اظهارات فعالان حقوق دگرباشان جنسی، مجلس لبنان باید برای جرم زدایی همجنسگرایی و حذف ماده ۵۳۴ وارد عمل شود.

قبل از انتخابات ملی ماه مه، حزب کاتائب اولین حزبی بود که به طور فعالانه از جرم زدایی همجنسگرایی حمایت کرد. سیاستمداران دیگر نیز در کارزارهای مختلف و برای اولین بار در تاریخ لبنان ازحقوق همجنسگرایان حمایت کردند.

اما حزب کاتااب در این رابطه در انتخابات به خوبی عمل نکرد.

جورج آززی، مدیر اجرایی بنیاد آزادی و برابری عرب، به ما در ماه مه گفت: “ما به بالاترین حکم قضایی برای توقف استفاده از قانون مجازات به عنوان وسیله ایی برای حمله به جامعه دگرباشان جنسی نیاز داریم.”

عزیزی گفت: “حتی اگر از سوی حکومت دستوری مبنی بر دستگیری شهروندان بر اساس هویت جنسی ابلاغ نشود، پلیس هنوز حق دارد که آنها را دستگیرکند. ما برای توقف این مساله به بالاترین حکم قوه قضاییه نیاز داریم.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com