نتایج تحقیق جدیدی نشان می‌دهد همجنس‌گرایان ۲۰ برابر بیشتر از دگرجنس‌گرایان احتمال دارد که اکتیویست باشند.

تحقیق جدیدی که در مجله ساینس دایرکت به چاپ رسیده با بررسی حدود ۴۰۰۰ نفر در امریکا نشان می‌دهد که لزبین‌ها و گی‌ها بیشتر احتمال دارد به جنبش‌های اجتماعی بپیوندند.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که احتمال پیوستن لزبین‌ها و گی‌ها در جنبش حق‌خواهی هم‌جنس‌گرایان و دوجنس‌گرایان (LGB) ۲۰ برابر بیشتر از دگرجنس‌گرایان سیسجندر است.

همچنین، طبق یافته‌های این تحقیق، احتمال پیوستن همجنس‌گرایان به سایر جنبش‌های اجتماعی از جمله کارزارهای صلح‌طلبانه و حفاظت از محیط زیست نیز به طور معناداری بیشتر از دگرجنس‌گرایان است.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بخش اعظم دخالتگری افراد همجنسگرا و دوجنس‌گرا در جنبش‌های اجتماعی حقوق گروه‌های مختلف به جنسیت، سن، نژاد یا سطح تحصیلات آن‌ها وابسته نیست. بلکه عواملی چون حمایت قوی‌تر از ارزش‌های برابری‌خواهانه و لیبرال، بینش بهتر نسبت به روند ادامه دار هتروسکسیسم، سکسیسم و نژادپرستی در آمریکا، داشتن تجربه تبعیض نژادی و احساس تعلق شخصی و عاطفی به جامعه اقلیت‌های جنسی در این افزایش نقش داشتند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که افراد اقلیت جنسی بیشتر از هتروسکشوال‌ها (دگرجنس‌گرایان) احتمال دارد که در مسائلی چون برابری جنسیتی، برابری نژادی، مهاجرت و مذهب دیدگاه‌های لیبرال داشته باشند.

افراد کوییر حساسیت بیشتری نسبت به پیش‌داوری و تبعیض از خود نشان می‌دهند و نسبت به مبارزه برای عدالت اجتماعی و دفاع از حقوق گروه‌های آسیب‌پذیر متعهدتر هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com