۱۴ ام ژوئیه روز جهانی افراد با جنسیت سیال است. این روز بین المللی برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد.

انتخاب روز ۱۴ ژوئیه به عنوان روز جهانی افراد با جنسیت سیال به دلیل اینکه دقیقا در وسط روز جهانی مرد و روز جهانی زن است انجام گرفت. انتخاب این روز برای افراد با جنسیتی غیر دوگانه در سراسر جهان به منظور جشن گرفتن زیبایی این افراد، کاری بسیار شایسته است.

با این وجود ، هنوز کارهای زیادی برای جامعه افراد با جنسیتی غیر دوگانه باقی مانده است.

اکثر کشورها در جهان هنوز جنسیت غیر دوگانه را به عنوان یک جنس قانونی به رسمیت نمی شناسند، این به این معنی که اکثر این افراد هنوز  دارای گذرنامه و مدارک شناسایی جنسیت زده هستند.

با این وجود، امید به بهبود شرایط وجود دارد.

کانادا در حال حاضر برای شهروندان خود فرصتی برای به دست آوردن گواهی تولد با جنسیت غیر دوگانه فراهم کرده است.

در سال ۲۰۰۳، گزارش شد که استرالیایی ها می توانند به جای F (برای زن) یا M (برای مرد) گزینه X را در گذرنامه خود انتخاب کنند.

هنوز راهی طولانی پیش رو داریم ، و آن با حمایت هر یک از ما و همه ما شروع می شود.

به مناسیت روز جهانی افراد با جنسیت سیال، ما با سه نفر از این افراد برای درک تعریف آنها ار حمایت به گفتنگو نشستیم. آنها همچنین راهنمایی هایی در مورد اینکه چگونه همه می توانند متحدی بهتر برای افراد با جنسیت سیال باشند، ارائه دادند.

اسپنسر می گوید:
“من فکر می کنم بهترین دوست من در زندگی دوست دختر من است. من دوستان زیادی با جنسیت سیال دارم، بنابراین پذیرش و حمایت از من برای آنها آسان بود. اما من به هنگام آشنایی اولیه، قطعا در مورد سخن گفتن در رابطه با جنسیت ام با دوست دخترم به شدت وحشت داشتم. این وحشت به این دلیل بود که من ایده ایی از اینکه او چگونه با این مساله برخورد خواهد کرد، نداشتم! فراموش نمیکنم که او یک شب و با لبخند گفت: “مساله ایی نیست.”

ما در ادامه گفتگوهایی در مورد ضمائر و کلماتی که من با آن راحتم و کلمانی که او میتوانسیت استفاده کند داشتیم. پذیرش فوری آو تنها آرزوی من بود.

یکی دیگر از حامیان بزرگ من، پدرم است، او واقعا من را درک نمیکند، اما او تلاش می کند! من به پدرم در مورد حضور در جلسه گروه trans * به همراه دوستم جیک و احساسم از این حضور توضیح دادم و پاسخ او عالی بود. او گفت؛ “شما مجبور نیستید به هر چیزی که به آن احساس خوبی ندارید متصل شوید.”

من فکر می کنم یک متحد خوب فقط قادر به پذیرش یک فرد است و سعی در مبارزه با آنها در رابطه هویت شان، حتی اگر آنها را درک نمیکند ندارد. اگر شما در تلاش برای درک معنای جنسیت سیال هستید، سعی کنید شخصی با جنسیت سیال که به پاسخ دادن به سوالات شما تمایل دارد را پیدا کنید و خود را آموزش دهید! همیشه از افراد با جنسیت سیال در مورد ضمیری که ترجیح میدهند با آن مورد خطاب قرار بگیرند سوال کنید و به انتخاب آنها احترام بگذارید.

به عنوان یک متحد شما نمی توانید  احساسات فردی با جنسیت سیال را درک کنید چون شما آنها نیستید و شما جنسیت خود را سیال نمیدانید. این طبیعی است. برای حامی خوب بودن کافی است که فردی را به عنوان جنسیت به رسمیت شناخته و در برخورد با آنها از کلمات / ضمائر صحیح برای آنها استفاده کنید. حمایت چیزی نیست به جز رفتار با دیگران با احترام و درکی که  انتظار دارید با شما داشته باشند.

کیران می گوید:
“در کمال تعجب، تا به امروز همواره ارزشمندترین متحد من همسر یک کشیش کلیسا است. وقتی من به عنوان فردی با جنسیت غیر دوگانه آشکارسازی کردم، او بدون هیچ سؤالی از من حمایت کرد و تا امروز از ضمایر انتخابی من استفاده می کند. این فوق العاده است. اما عالی تر از این زمانی است که او مرا به دیگران معرفی می کند و در مورد جنسیت و ضمیر انتخابی ام  توضیح می دهد.

مورد تایید قرار گرفتن در روابط انسانی فوق العاده است.

به عنوان یک حامی، اگر در استفاده از ضمائر اشتباه کردید، آنرا تصحیح کنید و از اشتباه خود عبور کنید. هرچقدر بیشتر در مورد اشتباه خود ناراحت شده و بر آن تاکید کنید، ناراحت کننده تر میشود.

من آن را تمام وقت با این اشتباهات روبرو میشود، امااینکه برخی بیش از حد آنرا بزرگ میکنند عجیب است.”

علی می گوید:
“یکی از بهترین متحدان من معلم کالجم است. زمانی که یکی از همکلاسی هایم گفت که من باید از اینکه او از ضمایر مناسب برای من استفاده می کند تشکر کنم و آنرا یک امتیاز بدانم و نباید از آن سوءاستفاده کنم بسیار ناراحت شدم. من به او اعتراض کردم. بعد از کلاس، معلم کالجم مرا به گوشه ایی برد و از من حمایت کرد. اصلا انتظار چنین چیزی را نداشتم اما او واقعا با پشتیبانی من را شگفت زده کرد.

من فکر میکنم که یکی از ساده ترین چیزهایی که متحدان می توانند انجام دهند این است که از ضمائر درست استفاده کنند؛ این کار ساده ایی است که به فرد با جنسیت غیر دوگانه حمایت شما را منتقل میکند. دیدن اینکه افراد  به من خیره می شوند و بدون پرسش، برای استفاده از نام و ضمائر مناسب برای من مورد تلاش میکنند، همیشه، باعث می شود که احساس کنم یک فرد واقعی هستم.

من نیز از متحدین خواسته ام که از پیش کشیدن سوالات عجیب و غریب خودداری کنند. مثلا از من نپرسند که چرا جنسیتی غیر دوگانه دارم و در موردش توضیح دهم. این گونه پرسش ها بحث را منحرف میکند و بیشتر از روشنگری، مرا به متفاوت بودنم از افرادی با جنسیت دوگانه مشرف میکند. من درک می کنم که می خواهید یاد بگیرید اما این کار را فقط در یک مکالمه معمولی روزمره انجام ندهید.

من می دانم که به نظر می رسد که من متحدانم به شدت مورد نقد قرار میدهم. اما چیزی که من به عنوان حمایت به آن نیاز دارم این است که به عنوان یک فرد عادی با من رفتار شود. اینکه مردم به خصوص به دلیل نمایش زنانه من (به دلیل عدم احساس امنیت در داشتن پوششی متفاوت) از ضمائر درست استفاده می کنند، کافی است. بنابراین برای حامی خوب بودن کافی است که از ضمائر درست استفاده شده و هیچ سوالی پرسیده نشود.”

 

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com