در روز پنجشنبه، وزارت دفاع اسرائیل، وکیل اصلی خود، شارون افک را به عنوان ژنرال ارتقاء داده است و او را نخستین فرد آشکارا همجنسگرا در این مقام در کشور اسرائیل می داند.

افک در طول مراسم گفت: “این رتبه در ارتش بیانگر مسئولیت بزرگ دفاع از عموم است رتیه ایی که با قومانداران شانه به شانه برای اطمینان از توانایی ارتش اسرائیل از حاکمیت قانون از اهداف بدون وقفه خواهد جنگید.”

وی افزود: “حتی در زمان مبارزات پیچیده و دشوار، ارتش اسرائیل سختگیر بود، دقیق و محکم باقی می ماند در قبال اجرای قانون و عدالت، سختگیر خواهد ماند. تعهد ارتش اسرائیل به قانون و عدالت، منبع قدرت و نه ضعف است.” او گفت که این مساله اجازه می دهد که ما به عنوان ارتش مردم در یک حکومت دموکراتیک عمل کنیم و به حفظ اعتماد عموم بپردازیم.

روزنامه اسرائیلی تایمز گزارش داد که وکیل ارتش در یک رویداد کوچک در مرکز ستاد ارتش اسرائیل در تل آویو، به نام کیرا به این رتبه منتصب شده است.

نشان افتخار افک، توسط پدرش و فرمانده ستاد نیروهای ارتش اسرائیل گادی ایزنکوت، بر روی شانه های او  قرار گرفت. تصمیم ارتقاء افک به عنوان ژنرال در اوایل امسال گرفته شد. ارتش تصریح کرد که وی برای خدمت در رتبه فعلی در ارتش مناسب تر است.

افک در طی ۲۵ سال قبل از انتصاب در رتبه وکیل ارتش در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵، در بخش حقوقی ارتش مشغول بوده است. افک در مصاحبه ای با انجمن حقوقی اسرائیل در سال گذشته گفت، این یک گام مهم در مشاهده پذیری اعضای جامعه دگرباشان جنسی در ارتش است.

نیاز به الگوهای همجنسگرا در مقابل سیاست های غیر متمرکز در برابر دگرباشان جنسی:

افک گفت: “برای من مهم است که به عنوان یک مدل ایفای نقش کنم. حتی امروز و در سال ۲۰۱۷، ما همچنان با تظاهرات جهل و نفرت از دیگران مواجه هستیم. برای من مهم است که مردان و زنان جوان بدانند که سقف شیشه ای که آنها را محدود کند در IDF وجود ندارد.”

اگرچه انتصاب افک در ارتش مورد استقبال فعالان حقوق دگرباشان جنسی قرار خواهد گرفت، اسرائیل همچنان نیاز به بازبینی سیاست های فعلی ملی خود در رابطه با شهروندان همجنسگرای خود، به منظور ارائه برنامه ایی منسجم دارد.

انتصاب افک در همان هفته ایی انجام شد که مجلس اسراییل، موسوم به کنست، زوج های همجنس را ازحقوق جایگزین نفی کرد، اما به طور همزمان مشغول تصحیح لایحه ای برای اجازه دادن به زنان مجرد برای حق داشتن فرزند از طریق جایگزین، است.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com