پس از اینکه سازماندهندگان رژه غرور دگرباشان جنسی در دوبلین که در آخر ماه جون برگزار شد، احساس کردند که در این رژه توجه کافی به تراجنسی ها نشده است، تصمیم به برگزاری نخستین رژه غرور تراجنسی ها در روز ۲۸ ماه ژوئیه گرفتند.

آنها همچنین احساس می کنند که “جشن غرور دوبلین” بیش از حد به روی شرکت ها متمرکز شده و مدعی هستند که حضور شرکت های بزرگ، حضور فعالان و گرباشان جنسی در حاشیه قرار داده است.

یکی از بنیانگذاران رژه غرور تراجنسی های دوبلین، توماس وایت، همچنین از اقدام گروه کوچکی از معترضان ضد تراجنسی که موجب اخلال در برگزاری رژه غرور هفته گذشته در لندن شدند، به شدت انتقاد کرد.

وایت در سخنان خود به PinkNews اقدامات این گروه را “تکان دهنده” نامید و گفت که واکنش سریع به این اخلال گری ها با برگزاری رژه غرور تراجنسی ها در دوبلین که فرصتی برای انعکاس صدای آنهاست، ضروری است.”

رژه غرور تراجنسی های دوبلین توسط سه فعال ایرلندی تراجنسی و میانجنسی که تصمیم گرفتند تظاهرات خود را در دوبلین برگزار کرده و رویدادهای مشابهی در برتون، اسکاتلند و ایرلند شمالی برگزار کنند، سازماندهی شده است.

یکی از سازمان دهندگان، اولی بل، به PinkNews گفت که نیاز به بازگشت به ریشه های جشن غرور به عنوان یک اعتراض وجود دارد.

بل گفت: “باید جایی برای جشن گرفتن کسی که هستیم و دستاوردهایمان و طرح مسائل زیادیکه باید برای آنها مبارزه کرد، وجود داشته باشد.ما فکر می کنیم که جشن غرور باید محلی برای بازتاب نیازهای جامعه ما باشد، نه فضایی تبلیغاتی برای شرکت ها. بسیاری از شرکت ها از جشن غرور به عنوان فرصتی برای سوء استفاده استفاده می کنند، و بسیاری از آنها دارای سیاست ها و شیوه هایی هستند که برای جامعه دگرباشان جنسی مضر هستند.”

وی افزود: “اگر جشن غرور در محدوده عمومی جامعه دگرباشان جنسی سازماندهی میشد و بازخوردجامعه دگرباشان توسط برگزارکنندگان جشن غرور مورد توجه قرار میگرفت، میتوانست گام خوبی در پیش رو باشد، اما ما احساس می کنیم که جامعه تراجنسی ها مستحق جشن غروری اختصاصی است”.

رژه غرور دوبلین با استقبال گسترده جامعه دگرباشان جنسی ایرلند و دیگر فعالان و اتحادیه های کارگری که بعضی از آنها در روز رژه حضور پیدا کردند، مواجه شده است. بیش از ۱۰۰۰ نفر در رویداد فیس بوکی رژه غرور دگرباشان دوبلین به عنوان علاقمند و یا شرکت کننده، ثبت نام کردند.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com