مسأله که تنها شنیدن انتقاد نیست، نقد حکومت جمهوری اسلامی از ساده ترین هادر دنیاست. حتی الاغ هم که بتازگیها میبیند مردمی از نداری و گشنگی به خوردن یونجه پرداخته اند، میتواند منتقد حکومت جمهوری اسلامی باشد. تازه الاغ میتواند دوقورت و نیمش هم بیشتر از انسانها باقی باشد، چون میتواند به گفته خمینی که فرمود «اقتصاد مال خر است» استناد کند و بگوید: تو ای جمهوری اسلامی!، اقتصاد را بمن بخشیدی اما بنام من بلائی سر مملکت آوردی که یونجه خوراک مرا هم مردم از نداری از دست من خارج کرده اند.
من با کار آقای افشین نریمان از زمانی که با آقای سامان اربابی در تلویزیون صدای آمریکا برنامه داشت آشنا شدم و برنامه های آپوزیتش را هم همیشه مشتاقانه دنبال میکردم. از نظر من و خیلی های دیگر ایشان بسیار نکته سنج هستند و من او را با جون استوارت مجری اسبق برنامه دیلی شو در آمریکا مقایسه میکردم و او را جون استوارت ایرانی میدونستم. امری که بخودش هم گفته بودم. شد، تا دوتا مصاحبه از ایشان با اقای میبدی از برزگ دستمال بدستان مکتب پهلوی در ذم و نکوهش امر رفراندمی که ۱۵ نفر از فعالان سیاسی داخل و خارج امضاء کرده بودند را مشاهده کردم. با شنیدن استدلال های آبکیش در رد اینکار حالت تهوع بهم دست داد و از ان ببعد برنامه هایش را نگاه نکردم که البته مهم هم نیست.
مسأله که تنها که شنیدن انتقاد نیست، نقد حکومت جمهوری اسلامی از ساده ترین هادر دنیاست. حتی الاغ هم که بتازگیها میبیند مردمی از نداری و گشنگی به خوردن یونجه پرداخته اند، میتواند منتقد حکومت جمهوری اسلامی باشد. تازه الاغ میتواند دوقورت و نیمش هم بیشتر از انسانها باقی باشد، چون میتواند به گفته خمینی که فرمود «اقتصاد مال خر است» استناد کند و بگوید: تو ای جمهوری اسلامی!، اقتصاد را بمن بخشیدی اما بنام من بلائی سر مملکت آوردی که یونجه خوراک مرا هم مردم از نداری از دست من خارج کرده اند.
در بین تلویزون های ایرانی دو نوع از همه بارز ترند. «پشم و شیشه» که متعلق به حکومت جمهوری اسلامیست و «کشک و شیشه» متعلق به مکتب پهلویون و شازده رضا، مثل ایران فردا، پارس، اندیشه، و امثالهم. علیرضا نوری زاده مدیر شبکه «کشک و شیشه» ایران فردا در برنامه ایکه با آقای فرامرز فروزنده مرغ عزا و عروسی پهلویون، و آقای حسین لاجوردی داشت گفت ما چهل سال است که فقط روضه خوانده ایم و بیان درد کرده ایم (از دقیقه ۱۳:۴۰) . البته در آن برنامه که لینکش در این نوشته هست قرار شده بود که آقای فروزنده در عرض حداکثر دو هفته که البته هدف یک هفته بود دوباره با مرغ سحرشان بمیدان بیایند (دقیقه نهم) و اینبار شاید که شق القمر کنند. از آن برنامه چهار هفته گذشته و هنوز خبری نیست. البته برایشان مهم که نیست، این تأخیر را هم در زمره چهل سال روضه خوانی هایشان قرار میدهند.

برگردیم به آقای افشین نریمان، من در پی آن بودم که در فرصتی در مورد مصاحبه ایشان با آقای میبدی در ذم خواست رفراندم در آن بیانیه سؤال کنم امری که توسط تویتر ایشان میسر شد که بنظر میرسد به بلاک شدن من توسط ایشان بنا به تهدیدش که در پیامش آمده هم میتواند منجر شده باشد. ما در زمره هشتاد میلیون ایرانی بلاک شده توسط حکومت جمهوری اسلامی هستیم حالا این ما را به بلاک شدن تهدید میکند.

آغاز پیامها:

جون ۱۵، ۲۰۱۸:
من:
با درود، آقای نریمان بعد از اینکه نظر مزخرفت را در مورد رفراندم در مصاحبه با آقای میبدی دیدم ازاینکه شما را با جون استوارت مقایسه کردم بسیار پشیمانم. شما هم به زمره دستمال بدستان رضا پهلوی در آمدی. از آن مدت به بعد نه تنها برنامه هایت را نگاه نمیکنم بلکه حالم هم از دیدنت بهم میخوره. مهم این نیست که برات مهم باشه یا نباشه مهم اینه برای خودم مهمه

افشین نریمان:
😁 باوووشه

من:
یک قهرمان ملی مثل خانم ستوده زیر خواست رفراندم را امضاء میکنه، آنوقت تو دستمال بدست کرفته داری در مصاحبه با میبدی خایه مال پهلوی ها اونو زیر سؤال میبری. ببین چقدر باید آدم بدبخت باشه که برای یک برنامه تلویزیونی شرفش را بفروشه. تلویزیونهای ، اندیشه، پارس، و ایران فردا مقر دستمال بدست های پهلویه. تا بحال سند خیانت محمدرضا پهلوی به ایران و ایرانی را دیدی. اینجاست. این پیشنهاد جبهه ملی به محمد رضا پهلوی در مهر ۱۳۵۷ بود. ازرضا پهلوی بپرس تو بودی چکار میکردی. خودت به محمد رضا پهلوی چی سفارش میکردی اگر برای مثال آنجا بودی و به سنت میخورد. اینم آن قسمت از سند در مورد پیشنهاد جبهه ملی.

نوشته آقای بهرام بهرامیان رابط محمد رضا پهلوی با جبهه ملی از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان ۱۳۵۷، که شامل پیشنهاد آنها به محمد رضا پهلوی هم میباشد
پیشنهاد آمده در متن:
پس از مشاورت با آقایان، مهندس بازرگان، دکتر بهشتی و دکتر سنجابی و دکتر یدالله سحابی با پیشنهاد زیر به دیدار شاه رفتم.راه حل پیشنهادی به شاه شامل در مرحله بود: اول مسافرت موقتی ایشان به خارج از کشور بخاطر آرام کردن تب طغیان و ایجاد وزدیکی بین مردم و ارتش. مرحله دوم برگزاری رفراندم آزاد به منظور نظر خواهی از مردم برای تعیین روش حکومتی و ساختار سیاسی کشور ظرف سه ماه آینده.
همانگونه که در نوشته های آقای بهرامیان مشاهده میشود، روح الله خمینی هیچگونه رهبریتی تعیین شده در مورد خواست اکثریت مطلق ملت برای تغییر را در آن موقع نداشت. جبهه ملی قرارداد سه ماده ای با خمینی را در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۵۷ وقتی قبول کرد که محمد رضا پهلوی در سخنرانی صدای انقلاب شما را شنیدم در ۱۴ آبان ۱۳۵۷ از قبول پیشنهاد جبهه ملی سرباز زد.
بیانیه سه ماده‌ای دکتر سنجابی در هیئت اجرایی با رای مثبت سنجابی، دکتر مبشری و فروهر در برابر ۲رای منفی بختیار و شایان به تصویب رسید؛ و در جلسه مورخ۱۳۵۷/۸/۲۳ شورای مرکزی که در محل کار دکتر بختیار برگزار شد به اتفاق آراء بیانیه سه ماده‌ای مورد تأیید شورای مرکزی قرار گرفت.

افشین نریمان:
کینه شما از پهلوی بینایی سیاسی را از شما گرفته. تا این عینک را از چشم بر مدارید بحث با شما نتیجه‌ای نخواهد داشت. اما اگر من از نظر شما بی‌ارزشم چرا وقت خود را اینجا تلف می‌کنید؟ آیا واقعا کاری ندارید؟ اگر بیکار هستید و ایران را دوست دارید من میتونم چند پیشنهاد براتون داشته باشم تا وقتتون رو در اون زمینه بگذرونید. باور بفرمایید مفید تره. انسان هر چه مفیدتر باشه بیشتر رشد می‌کنه.

جون ۱۶، ۲۰۱۸:
من:
حرفهای کلیشه ای میزنی، کینه، انگار بی دلیل و از روی هوا حرف میزنم. چرا صورت مسأله را پاک میکنی. بهت وقت دادم تا نوشته آقای بهرامیان را بخونی. پیشنهاد را دیدی. چقدر ساده محمد رضا پهلوی میتوانست قبولش بکنه و تصور کن امروز ایران و دنیا چه وضعی میداشت و شما هم استعدادت به دلقک بازی نمیکشید. نکته بینی جون استوارت را داری اما اگر محتوی وجودی نداشته باشی کارات میشه دلقک بازی. میدونی رئیست در تلویزیون ایران فردا، همون نوری زاده نادان و از بزرگ دستمال بدستان پهلوی را میگویم در برنامه اینگونه گفت دقیقه ۱۲: «ما» در این مدت (چهل ساله) فقط روضه خوانده ایم. هر مدعی سیاسی از جمله تلوزیونهای مکتب پهلوی به نحوی دخیل و بخشی از این «ما» هستند از جمله خود شما. کلاهت را قاضی کن، شما در مورد رفراندم و خواست ملت درک بهتری داری یا خانم ستوده یا نرگس محمدی که جانشان هم در خطر است. فرض کنیم شما هم مثل خانم ستوده فکر میکردی و موافق رفراندم، تصور میکنی هنوز هم تاویزیونهای مکتب پهلوی در تهیه و پخش برنامت باهات راه میامدند. در امر نادانی علیرضا نوری زاده رئیست گُه خوردم نامه اش در مورد نفهمیش از ماهیت جنبش سبز را در ویکی پدیا خود نوری زاده دیده ای. صحبتاش وقتی هاشمی رفسنجانی را بقتل رساندند را در موردش شنیدی. شما خودت فقط سخنرانی فتوای قتلش توسط خامنه ای را در برنامت گذاشتی که خود گویای داستان بود. نوری زاده گفت نه بابا بچه هاش ایران را آتش میزدند. تازه وقتی مهدی خزعلی گفت هاشمی را کشتنش، نوری زاده گفت مهدی خزعلی حالیش نیست و نمیفهمه. یک چند پیامی برات قبل ها فرستادم که در یکی هم ازت پرسیدم میخوای مستقل باشی. محمد رضا پهلوی در مملکت ۵۰۰۰ ساله تک حزب رستاخیز درست کرد و گفت هرکی دوست نداره پاسپورت بگیره بره. مملکت ۵۰۰۰ ساله آینده نامعلومی پیداکرده صدقه سر پهلویون خیانت کار شما بمن میگی کینه داری. من آدم بیکاری نیستم و تاریخ صادق و زنده تحولات ایران بخصوص در طی سالهای ۵۰ تا بحال هستم.

افشین نریمان:
ترجیح میدم وقتم رو صرف یک کار مفید کنم. شما هم همینکار رو انجام بدید. هم خودتان راحت‌تر زندگی می‌کنید هم دیگران رو آزار نمیدید

من:
کار مفید، پیدا کنید پرتقال فروش را. حقیقت تلخ است و آزار دهنده و فقط با جواب کلیشه ای باید بآن پرداخت که پرداختی. من خیلی راحت دارم زندگی میکنم. نه دستمال بدست گرفتم برای از خائن ترین خانواده به ایران و ایرانی یعنی پهلوی ها نه بودن در زمره بقول از بزرگ دستمال بدست داران و رئیس نادان، احمق، و حقیرت علیرضا نوری زاده،۴۰ ساله روضه خوانان. ببین چقدر مسخره هستید. رضا پهلوی که تو هم از جمله دستمال بدستانش هستی، میگه من رهبر معنوی ایرانیان هستم. رهبر معنوی سمبل امید است (دالای لاما، نلسون مندلا، مارتین لوتر کینگ)، او برادر و خواهرش تراژیک وار از نا امیدی خردکشی کردند. تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل.

افشین نریمان:
به زندگیتون ادامه بدید

من:
زندگی مثل خیابان درازی هم هست که کسانی دستمال بدست و روضه خوانان از پشت «کشک و شیشه» بیهودگی درو میکنند. شما هم همینطور

جون ۲۷، ۲۰۱۸
من:
کلاهت را بگذار بالا، متوجه شدی که رئیس احمق ، نادان، و کثافتت کوری زاده این از بزرگ دستمال بدستان مکتب پهلوی چطور امام جماعت ایرانشهر را بخاطر افشاگری در مورد تجاوز به ۴۱ دختر مورد شماتت قرار داد. که چرا میگوئی میخواهی جنگ شیعه سنی راه بیندازی. درست مثل نظرش در جریان قتل هاشمی رفسنجانی که در اول آنرا تکذیب کرد و حتی کسانی را که آنرا تأئید کرده بودند مثل مهدی خزعلی را نفهم خطاب کرد. کمی هم از استعدادت در مورد سیاسیون خارج از کشور استفاده کن. جمهوری اسلامی که دیگر رسوای جهان است.

افشین نریمان:
اون رییس باباته
دستمال هم متعلق به مادرت بوده
یه دفعه دیگه اینجا شر و ور بنویسی برای من بلاکت می‌کنم

من:
آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست. قافیه که تنگ آید، شاعر به جفنگ آید. من با پدر مادرت کار داشتم بدبخت دستمال بدست پهلویون. منو از بلاک کردن میترسونی، خاک بر اون سرت. اگر کوری زاده رئیست نیست چطور میتونی برنامه هایت را در تلویزیون ایران فردا پخش کنی که همه کارش کوری زاده از بزرگ دستمال بدست های مکتب پهلویون است. اونوقت میگی او رئیس تو نیست و رئیس بابای منه، دستمال بدست هم مادر منه ، اینی که من میگم شر و ور است. اینم لینکی از برنامه هات در تلویزیون ایران فردا. تلویزیونهای اندیشه، ایران فردا، و پارس فقط دستمال بدست های مکتب پهلوی را راه میدهند. البته صدای آمریکا هم از وقتی شازده شازده در مورد رضا پهلوی که فکر میکنم با دستور از بالا برقرار شده هم شاید این امر واقع شده باشد. چرا هنوز وبسایتت در مورد پخش برنامه هات ار تلویزیون اندیشه که واقعیت ندارد تا به امروز صحبت میکند.
تو خودت هم خودت را سانسور میکنی، راستی خودت چرا در مورد تجاور به ۴۱ نفر از زنان و دختران ایرانشهر توسط عوامل حکومت جمهوری اسلامی تابحال برنامه نگذاشتی.

نت از من در این مورد:
این آدرس سامانه آپوزیت و اینهم ادعای ایشان در مورد پخش برنامه هایش از تلویزیون اندیشه
در سامانه تلویزیون اندیشه هیچ نشانه ای در مورد پخش برنامه آپوزیت دیگر وجود ندارد. من به تلویزیون اندیشه در دوم جولای ای-میل هم زدم تا از ساعات پخش برنامه های آپوزیت با خبر شوم که بی جواب مانده است. نکته اینحاست که مگر افشین نریمان مرض دارد که کشکی اطلاع رسانی کند. مگر اینکه آقای افشین نریمان عقده ای باشد و میخواهد با سیلی صورتش را سرخ نگه دارد. برنامه هایش در یوتیوب و سایت آپوزیت هست ملت تماشا میکنند، چرا باید اطلاع رسانی کشکی کند.

افشین نریمان:
فقط می‌تونم بگم یه ابله متوهمی برو یه خورده کتاب بخون و سعی کن آدما رو دوست داشته باشی

من:
این همه فاکت میذارم جلوت باز جواب کلیشه ای میدی. الاغ هم میتونه از جمهوری اسلامی انتقاد کنه. میتونه بگه این چه وضعیه که درست کردید که یونجه غذای من را آدما باید از روی نداری بخورند. من آدما رو دوست دارم خیلی هم دوست دارم، و الی اینا رو برات نمینوشتم. چه توهمی دارم، یکی از نکاتی را که میگم با دلیل و استدلال رد کن. برو مزخرفات شازده رضا را با مجله فوکوس که میترسه منتشرش کنه ببین. ببین اونی که دستمال بدست گرفتی براش، چقدر آدمای ایران را دوست داره.

پایان پیامها

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com