دولت انگلیس هیچ برنامه ای برای انتصاب نماینده اختصاصی در حوزه حقوق دگرباشان جنسی ندارد. در ایالات متحده و در سال ۲۰۱۵، دولت اوباما یک فرستاده اختصاصی را برای حمایت برای حقوق دگرباشان جنسی در جهان معرفی کرد. اگرچه در دولت فعلی تحت مدیریت ترامپ این مسند از ماه نوامبر ۲۰۱۷ خالی شده است، به نظر می رسد که وزارت امور خارجه اقدامات کمی برای پر کردن آن انجام داده است.

فعالان حقوق دگرباشان از بریتانیا خواسته اند که کاری که توسط ایالات متحده در مورد حقوق جهانی دگرباشان جنسی رها شده از سر بگیرد، اما دولت محافظه کار انگلستان در برابر این ایده مقاومت کرده است و برنامه ا یی برای انتصاب نماینده ویژه در امور دگرباشان جنسی در برنامه عملی اخیر دولت ذکر نشده است.

در پاسخ به این سوال از استوارت مک دونالد در پارلمان، وزیر امور خارجه، ویکتوریا اتکینز ظاهرا این مانع از انتصاب چنین نماینده ایی شد. اتکینز گفت: ” اولویت ما ارتقاء و حمایت از حقوق دگرباشان در انگلیس است.ما برای ترویج تحمل پذیری و عدم تبعیض علیه افراد دگرباشان جنسی تلاش می کنیم و برای مقابله با قوانین تبعیض آمیز، به ویژه بر علیه کسانی که رابطه جنسی همجنسخواهانه را جرم انگاری میکنند،کار می کنیم. همکاران من و من و هر یک از سفیران و کمیساریای عالی ما در سراسر جهان به عنوان نماینده در این زمینه عمل می کنند. ما معتقدیم که ترویج حقوق دگرباشان جنسی به عنوان بخشی از رویکرد وسیع تر در برابر برابری و عدم تبعیض و از طریق کار روزمره وزرا و مقامات در سفارتخانه ها و کمیسیون های عالی خارج از کشور موثرتر است. ما در حال حاضر  هیچ برنامه ای برای تعیین نماینده ویژه برای کار به روی حقوق دگرباشان جنسی در جهان نداریم. “

پیش تر رهبر حزب کار، اد میلیبند، با این فرض که لرد کیهمن این کار را قبول خواهد کرد، قول داده بود تا نماینده ویژه ایی برای حقوق جهانی دگرباشان جنسی را در مانیفست ۲۰۱۵ حزب معرفی کند.

جرمی کوربین، رهبر جاری حزب کار، پس از استعفا کش من در دولت کوربین، نشانی از اینکه که چه کسی را به این منصب خواهد گمارد  نداده است.

برنامه عملیاتی دولت انگلیس در حوزه دگرباشان جنسی که در ماه گذشته اعلام شد، میگوید: “ما از کشورهایی که در رابطه با لغو قوانین تبعیض آمیز علیه دگرباشان جنسی به یاری ما احتیاج دارند، کمک خواهیم کرد.نخست وزیر، به کشورهای مشترک المنافع که خواستار اصلاح قوانین تبعیض آمیز هستند قول همکاری داده است. برنامه ی ۵.۶ ملیون دلاری که از طریق سازمانهای جامعه مدنی ارائه می شود، برابری قانونی و حقوق همه شهروندان عادی را بدون در نظر گرفتن جنس، جنسیت، گرایش جنسی و هویت جنسی در کشورهای مشترک المنافع ترویج خواهد کرد. ما یک کنفرانس بین المللی را با تمرکز بر مسائل دگرباشان جنسی در سراسر جهان  برگزار خواهیم کرد. این کنفرانس با موضوعات مختلفی همراه با دولت ها، جامعه مدنی و سایر ذینفعان برجسته در مورد چگونگی پیشرفت برابری همجنسگرایان خواهد بود. “

در متن آمده است: “ما مشاوره سفر بهتر برای دگرباشان جنسی را ارائه خواهیم داد. وزارت امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع همواره به به روز رسانی و ارزیابی توصیه های مسافرتی ما برای دگرباشان جنسی خواهد پرداخت. به طور خاص، ما برای اطمینان از مفید و ممتنع بودن توصیه های ما به مسافران تراجنسی که برای درمان پزشکی به خارج از کشور سفر می کنند، با شرکا کار خواهیم کرد.

“وزارت امور خارجه و اداره کشورهای مشترک المنافع از اینکه که مسائل مربوط به مسافران دگرباش جنسی در ارتباطات مشاوره مسافرت آنها مورد توجه قرار گرفته است، اطمینان حاصل پیدا خواهند کرد.”

“ما از طریق سازمان های چندجانبه، بخش خصوصی و سازمان های بین المللی جامعه مدنی، حقوق همجنسگرایان را ارتقا خواهیم داد. وزارت امور خارجه و اداره کشورهای مشترک المنافع از طریق سفارتخانه های انگلیس، کمیسیون های عالی و نیز از طریق سازمان های بین المللی، از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دفتر کشورهای مشترک المنافع، برای محافظت و ارتقاء حقوق بشر دگرباشان جنسی و برخورد با قوانین تبعیض آمیز علیه همجنسگرایان ادامه خواهد داد. بریتانیا در نظر دارد که خود را برای احراز سمت معاونت صندوق ائتلاف حقوق برابر  را در سال ۲۰۱۹ کاندید کند.”

“ما برای ترویج برابری دگرباشان جنسی در سراسر جهان، تأمین مالی می کنیم. بودجه مگنا کارتا  وزارت امور خارجه و اداره کشورهای مشترک المنافع برای توسعه حقوق بشر و دموکراسی ۱.۱ میلیون پوند را در حمایت از پروژه های حقوق دگرباشان جنسی در سراسر جهان در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تعهد کرده است. اداره امور رفاهی دولت، کمک های مالی معادلی را به سازمان توسعه و همکاری اقتصادی برای بررسی شمول دگرباشان جنسی اختصاص میدهد.”

“به عنوان بخشی از روش های تأمین مالی جدید وزارت امور بین الملل – UK Aid Connect – و در راستای به رسمیت شناختن اهمیت حضور جهانی دگرباشان جنسی، وزارت توسعه بین المللی در طول ۴ سال و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، تا سقف ۱۲ میلیون پوند را به یک کنسرسیوم که مجموعه ایی از سازمان های همکار برای ترویج شمول دگرباشان جنسی است، اختصاص میدهد”.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com