تفنگداران نیروی دریایی سلطنتی، یکی از نخبه ترین نیروهای کوماندو در جهان، روز شنبه ۷ ژولای برای نخستین بار در جشن غرور رژه رفتند. این رویداد توسط گروه خدمات تفنگداران سلطنتی امروز در مرکز لندن، که جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را به خود جلب کرد، برگزار شد. همچنین اعضای دیگر نیروهای مسلح نیز، که دهمین سالگردشان را در جشن غرور جشن میگرفتند، به این گروه پیوستند.
 
سربازان و تفنگداران دریایی پیش از توقف در مقبره سرباز گمنام در وایت هال برای ادای احترام به دگرباشانی که در نیروهای مسلح در تاریخ خدمت کردند، در مرکز لندن رژه رفتند.
 
پزشک جراح، مایک هیل، فرمانده ارشد، که یکی از هماهنگ کنندگان حضور نیرودریایی در جشن غرور است، گفت :”۲۰سال از زمان لغو ممنوعیت خدمت افراد دگرباش در ارتش گذشته است، اما بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که ارتش یک سازمان منحصرا مردانه است. این از واقعیت دور نیست. نیروی دریایی سلطنتی و تفنگداران نیروی دریایی تشخیص داده اند که در تنوع، قدرت وجود دارد، و نیروهای مسلح امروزی از افراد  با همه پیشینه ها استقبال می کنند. ما از بهترین استعدادها که شامل تمامی گرایش های جنسی و هویت های جنسیتی است، در سلسله مراتبمان استقبال می کنیم.”
 
نیروهای مسلح در ماه ژانویه سال گذشته، کمپینی را برای تشویق پیوستن افراد از گرایش ها و باورهای مختلف به ارتش را راه اندازی نمود. نیروی دریایی سلطنتی نخستین سازمان دفاعی بود که با کمپین تنوع در سال ۲۰۰۵ به استون وال پیوست.
 
تا سال ۲۰۰۰ از خدمت در ارتش افراد آشکارا دگرباش  ممانعت به عمل می آمد. این قانون در پرونده های حقوق بشر دادگاه اروپا لغو شد. ممنوعیت خدمت افراد دگرباش در ارتش اخیرا در صدر خبرها بوده است، که یکی از آنها، تکرار تلاش های دونالد ترامپ برای توقف خدمت افرار تراجنسی است. اگرچه این ممنوعیت توسط دادگاه های فدرال لغو شد.
 
 
مترجم : احسان پارسی
ویرایش : ارسلان
 
ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
 
‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
 
منبع:
 
 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com