سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۰ تیر ۱۳۹۷: یک زندانی که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود در زندان مرکزی رشت (لاکان) اعدام شد. حسین اسماعیل‌پور متهم به قتل روحانی سرشناس گیلانی یک ماه مهلت گرفت.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز شنبه ۹ تیر ماه، حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی رشت به اجرا درآمد. این زندانی که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود “علی آرزومند” نام داشت.

یک منبع مطلع در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفت: “علی آرزومند متهم بود که چهار سال پیش همسرش را با ضربات داس به قتل رسانده است.”

از سوی دیگر “حسین اسماعیل‌پور” دیگر زندانی که قرار بود روز شنبه اعدام شود، موفق شد تا یک ماه از شکات پرونده خود مهلت بگیرد.

حسین اسماعیل‌پور که مدتی در مدرسه دینی لنگرود درس طلبگی می‌خواند، متهم است شهریور ماه سال ۱۳۹۳ با همدستی دوتن از دوستانش، فخری لنگرودی، روحانی سرشناس گیلانی را به قتل رسانده است.

یکی از نزدیکان حسین اسماعیل‌پور به سازمان حقوق بشر ایران گفت: “ما از خانواده فخری بخصوص حاج نعمت فخری کمال تشکر را داریم که بزرگوارانه این مهلت را به حسین دادند. حاج نعمت فخری در دقایق پایانی، زمانی که طناب دار دور گردن حسین بود، پدر و مادر خود را راضی کرد که یک ماه به حسین فرصت بدهند تا خودشان هم بتوانند فکر کنند. به امید روزی که خانواده فخری با بخشیدن حسین یک اتفاق خوب را رقم بزنند.”

اعدام علی آرزومند تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی اعلان نشده است.

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران ۲۴۰ اعدام از میان ۵۱۷ اعدام در سال ۲۰۱۷ با اتهام قتل عمد صورت گرفته است با این حال تعداد کسانی که بخشش را بجای اعدام انتخاب کردند به مراتب بیشتر بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com