زمان واندیشه(۱۳)مطبوعات مطبوع !——————————————
*زمان و اندیشه سلسله مطالبی است که در نشریه توانا(بعدا تعطیل شد)در موضوعات مختلف توسط اینجانب بانام مستعارعلی میثمی به چاپ می رسید.این قسمت درشماره۳۸در۱۰خرداد ۱۳۷۸ هفته نامه توانا درج شده است.که اینک برای استفاده و دسترسی کاربران به ترتیب و به شکل جداگانه مرتب در تریبون زمانه چاپ خواهم کرد. این سیزدهمین قسمت است.
آیه‌الله خامنه‌ای: امروز مطبوعات آزادند تا هر آنچه که می‌خواهند بنویسند ولی انتشار مطالب بی اساس نمی‌تواند آزادی مطبوعات را متزلزل کند.(روزنامه رسالت ۲۰/۱۱/۱۳۷۱)
حجه الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی : به اعتقاد من هم به نفع جامعه وهم به نفع مطبوعات است که فضای تمیز حق و باطل توسط مردم در کشور وجود داشته باشد. دراین فضا مقداری قربانی خواهیم داد. اما قربانیان که درمحیط خفقان و سانسور و رمزگویی بوجود مِی‌آیند خطرناک‌ترخواهد بود. گاهی این جریان تبدیل به موج می‌شود و همه چیز را با خود می برد.(روزنامه جمهوری اسلامی ۲۸/۵/۱۳۷۶)
سید مرتضی نبوی نماینده تهران ومدیر مسئول روزنامه رسالت: توطئه برخی از نشریات داخلی درکشورجدی است. هدف برخی از مطبوعات داخلی هتاکی به احکام اسلام و قرآن سلب ایمان جوانان و درنتیجه براندازی نظام است. به بعضی از نشریات داخلی دراین زمینه میلیونها دلار از طریق کشورهای غربی کمک می‌شود.(روزنامه اخبار ۲۶/۷/۱۳۷۷)
مجله بیان به مدیر مسئولی حجهالاسلام سید علی اکبر محتشمی پور: مروری بر مجلات و نشریات موجود به خوبی این واقعیت را آشکارتر می‌کند که عده‌ای از روشنفکران عقب مانده و واپس‌گرا که هنوزدرحال و هوای دوران قبل از انقلاب به سر می‌برند وهنوزدربسترفرهنگ ۲۵۰ ساله گذشته فروخفته‌اند. درتلاشند تا این فرهنگ و ارزشهای بربادرفته را دراین مملکت احیاء کنند و درتلاشند که درحیطۀ فرهنگ و هنرجنبشی را که دیگرهم فکرانشان درعرصۀ سیاست و نظامی‌گری نتوانستند پدید آورند اینان با استفاده از جنبش فرهنگی زمینه‌های تحقق آن را فراهم آورند. (مجله بیان – آذر ۱۳۶۹)
تیمسارنقدی مسئول حفاظت اطلاعات نیروی نتظامی: دشمن پیش روی کرده مواضعی را تصرف کرده است ومست ازاین پیروزی آماده پیشروی‌های بزرگتر است. تصورآتش بس همانقدرخام است که تصور صلح درابتدای جنگ. متأسفانه تاخت وتاز در عرصۀ مطبوعات درحدی است که می‌توان آن را به یک کودتای مطبوعاتی تعبیرکرد.(روزنامه جهان اسلام ۲۲/۷/۱۳۷۷)
محمد جواد لاریجانی نماینده مجلس: با امکانات بیت المال غالب مجلات و روزنامه‌هایی پیدا شدند که یک صدا طبل علیه نظام را می‌زدند و ریشه‌های نظام در امور هدف قرار می‌دادند.(روزنامه قدس ۲۶/۷/۱۳۷۷)
امام جمعه گناوه: عوامل اجنبی درلباس سردبیر، خبرنگارو روزنامه نگار، ایمان را از مردم و جوانان می‌گیرند و آنها را نسبت به ارزشها بی تفاوت می‌کنند.(روزنامه اخبار ۱/۷/۱۳۷۷)
علی اکبر پرورش، عضو هیأت مؤتلفه اسلامی : به کارگیری ادبیات بسیار قوی در نوشتارها و انتشارکتاب از سوی یک روحانی درخصوص نفی حکومت دینی، انعکاس مقالات برخی نویسندگان معاند دربرخی ازجراید از جمله اقداماتی است که از سوی روشنفکران طی سالهای اخیردرجهت محو حکومت دینی صورت گرفته است.(روزنامه رسالت)
سردار رحیم صفوی، فرمانده کل سپاه پاسداران: درحال حاضرشرایط را برای همه بازگذاشته‌ایم و اجازه چاپ مطلب و روزنامه دارند اما درموقع مناسب سراغ آنها می‌رویم مامنتظریم تا میوه کال برسد!(روزنامه اخبار ۱۳/۳/۱۳۷۷)
یادداشت روزنامه کیهان درسال۱۳۵۷:مطالبی که این روزها در بارۀ روزنامه‌ها از قول صاحب امتیازان آنها جعل می‌کنند نشان می‌دهد که حقیقت تا چه اندازه برای آنهایی که که مردم و خواستها و آرزوهایشان را درک نمی‌کنند خطرناک و تحمل ناپذیر است. وقتی این شایعه پراکنی‌ها به صورت یک سیاست در می‌آید و حتی به اصطلاح به صورت ظریف و زیرکانه در لابه لای خبرهای رادیو و وسایل ارتباط جمعی که حال نفوذ و سیطرۀ قدرت بر آنها محرز است. سربرمی‌آوریم عزم و ایمان نویسندگان و خبرنگاران روزنامه‌ها دراستقامت در سنگری که مردم و توده‌های میلیونی آن راتائید می‌کنند بیشتر می‌شود. گیریم که این جبهه وسنگر ازهمه سوی جهان زیرآتش و رگبار تهمت و کین قرارگیرد.(روزنامه کیهان ۱۶/۱۱/۱۳۵۷)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com